Tuesday, June 16, 2009

ZOO MELAKA

Lokasi terakhir : Zoo Melaka, Ayer Keroh

Out station kali ni sungguh memenatkan...3 job skali buat...tak pe...imej kena jaga..
Kali ni nak kena pegi kira jumlah menatang dalam kawasan ni...
*menatang = binatang (trg lingua)
Masuk pintu aje...nampak menatang ni...1 keluarga duk tengah sembang...
Ni aku menyampah nih...asal dalam utan je duk bromenss...tak boleh duk elok2 ke?
Menatang yg ke 108...dia tgh hongges batang pokok...aku rasa akan datang kalau aku outstation kat sini lagi mesti pokok tu dah tumbang...
hongges = makan (melaka lingua)
Menatang ni pulak duk hongges palang besi tuh...aku pun duk pikir...betul jugak apa dia buat nih..baik hongges besi dari pokok...mesti tak abih2...
Menatang ni aku kompius sikit...apa namanya yer....badannya gemok berjambul ijau...
Haaa... yg nih aku berhajat nak bela sekor kat umh..jadi kawan si anik n aju...tp aku takut jugak nanti aku pulak jadi makanan dia...sorry yer u r not allowed...
Haaa yg ni pulak..bahya...kalau aku bela kat umh...nanti org kompius bila datang umh...sape tuan umh ni??....
Mokcik hanya boleh snap berjauhan dengan mamat nih...takut org kompius...tengok betul2...yg pasti tu bukan MR X....
Setelah penat mengira menatang2 ini...mokcik rasa macam tersalah kira pulak..byk betul jumlahnya...
OOOO...patut la gambo menatang pun aku kira skali....mengong!!
Skali aku posing sama pulok macam lam gambo tuh...cheh!!kuang asam..
Ciaow..

7 comments:

Hezesuze said...

uik!kira menatang plak job ang ...
stail cam beruk plak da..wakaka

peridot sepi said...

wei, aku pelawat yang ke 4000, huhuhu....

suhaila-ab said...

peridot : aku kena bagi ko award ni...granny award boley??

Syima Syaz said...

patutla senyap...gi zoo kew.
nape tak bawak anik dgn aju skali?

peridot sepi said...
This comment has been removed by the author.
peridot sepi said...

cis..ayatmu itu sungoh sendal...
napa tak ajak aku jumpe kwn2 ko tu kat zoo....hahaha...ko segan nak kenalkan kwn2 ko eak...pastu ko embed plak pic kwn2 ko tu kat cni...
takpela, nt ko rindu kwn2 ko tu, ko boley tgk kat blog ni kan...kan...

CINTAMANISZ Lite said...

Amboi Suhaila; wat keje ekstra mengira si kiut-miut kat zoo tu pulak yek!