Sunday, June 21, 2009

PERSEDIAAN..

Semalam balik dr hospital..melawat org sakit..aku ke PD nak jumpa org kat sana...skali kat Teluk Kemang ada Festival kesukanan...tapi byk booth dah tutup...yang ada konsert org nogori tgh nyanyi lagu ayam den lopeh...skali aku terpandang booth Persatuan Mendaki dan kegiatan luar negeri 9....huh kena la tu...aku pun tinjau2..byk barang2 treking/hiking...alamak! duit aku pulak yg sengkek...kasut hiking rm300..quality mmg baik...cap Eiger..cantik giler kasut tu...pastu aku terpandang sandal...aku lom beli lagi sandal ni...oleh kerana aku dah berkenan aku merisik ler...rm60..fuh...tp tapak dia mmg baik...dah abih godek2 nak murah dapat jugak rm 57...3 hinggit je kureng..antu tol...

Aku sempat berkenalan ngan sorg awek ni...trainer dlm persatuan ni..ada pengalaman daki Gunung Kinabalu dan gunung2 di Nepal-tgk websitenya-->...Nur Shawalliah Hamdan..mcm2 dia citer kat aku pengalaman n tips...dah tak sabar nak pegi nih...hehe...
Tp skali teringat skali la kecut perut aku nih....insyaallah boleh...aja aja fighting!!!!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
info terkini...
aku terbaca issue ni kat blog HAI ...berita penting utk kaum wanita...
Cerita ni sebenarnya dalam bahasa CINA so di translate cerita nie dalambahasa melayu....HATI-HATI bila pakai TUALA WANITA..check dulu expired date...Kualiti..dan paling PENTING kebersihanya...takot2 ada pulak telur binatang dekat atas tuala wanita tu...Seorang pelajar cina berusia 17 tahun tak tau la dr negara mana telahmengalami muntah2 mcm orang mengandung tu la kan....Beliau seorang kanak2 miskin dan bapanya pula seorang penjual TUALAWANITA...disebabkan banyak tuala wanita yang expired,si bapa telah mengagihkantuala wanita itu untuk dipakai oleh anak dan isterinya..Almaklumla kehidupanya yg miskin dan kalau buang tu rasanya satupembaziran kot pada keluarga mangsa tadi...so anak2 dgn bini dia pon pakaila TUALA WANITA tu....lepas maybe beberapa bulan si anak mengalami muntah,loya tekak mcm orang2 mengandung tu...
Gambar dan berita selanjutnya di http://hai-hantamsajala.blogspot.com/ entry 18 june 09....
Ciaow...

8 comments:

TuYa said...

wahhhh..adventure la kak sue..
good luck ye..
jangan terkentut masa mendaki tu nnti dah le..hehehhehh..

sue-ab said...

hehe..kalau dah abih tenaga...tak sempat nak kentut tuh...

ilLa said...

semangat btol!
"majulah sukan tuk CTRM"
hua hua hua hua...

eeee...xnk ar beranak kan ank tikus!!
ishhh...senggaLnye!

Hezesuze said...

uik! ko nk mndaki gunung mana plak ni sue oiii...

ishh tang tikus tu betul ke??? ngeris siut...

Anonymous said...

chayo2!
sy da naik time form 5.best!!!

nita said...

uikkksss..
camnerr laa depa leh kongsi2 kanss..
walaupon susah, err.. yerlaa..
susah laa kanss..

ALoNa CintamaniszLite said...

erk..biar betul ngan citer org cina ni. Tp kalo betul..semua tu kuasa Allah juga.

peridot sepi said...

sue, thanks eak sbb bg award...
i lap u...