Tuesday, June 2, 2009

STADIUM ROBOH!!

Oleh kerana ni stadium kat kg aku so aku kena speaking kg aku la..kalau korang tak paham nanti aku sertakan sekali kamoss nyer...

Lokasi : STADIUM GONG BADAK TERENGGANU.. (aku rasa cam tu la nama nya)
Waktu : 9.45am pukol gambor bawoh tuh...
Kejadian : Sudah Rutuh la...!!

Aku ada di melaka masa kejadiang ining.....heheh...tp ada la repoter kabo melalui assemmeh bahwa stadiung ni rutuh pagi td...nasib baik tak dok org duk dalang nung....kalu dok mati kerah...

Gambo2 ini dipukol oleh warga kerja UDM yg sedang mengulo makan di kawasan stadiung itu...
Dengor ceritanya esok ada pembukaang sukang kakitangang IPT...nasib baik dok rutuh esok..kalu dok...mati kerah pulok menteri besor terengganu yg sangat hensem lagi kacak itu....

Itu la sahaja berita hari ining dari aku...berita selanjutnya dalang berita malang ning...pakat tengok ramai2 mende menteri beso terenung yg hensem kacok bergaya nok komeng...
Terima kasih kepada tukang beri gambo ining : Puan Rosilawati yg sempat mengulor ke kawasang kejadiang..
Kamos :
pukol gambo - ambik gambar -snap
bawoh - bawah
rutuh - runtuh
kejadiang ining - kejadian ini
essemmeh - sms
stadiung - stadium
tak dok - tiada
dalang nung - didalam sana
kalu dok mati kerah - kalau tidak mati la..
mengulo - mengular - main2 waktu bekerja - cilok
pembukaan sukang kakitangang - pembukaan sukan kakitangan...
malang - malam
pakat - sama2 la...
nok - nak
komeng - komen
kalau sesiapa tak paham lagi...nak tuisyen ngan aku pun boleh...bg nama...hehehe,....
Ciaow..

12 comments:

rizz said...

dasatnyee runtuh plak huhuk

E-Marlin said...

Hish ngerinya... bakpe jadi gitu?

niza said...

xper2 ku phm tanpa kamus...heheehe...

tp kan..caner leh runtuh...dgn tetiba jek ke??

Dee said...

1 runtuh..suma nk runtuh..eee..ngeri..

CINTAMANISZ Lite said...

Fullamak; bila baca entry kali ni rase2 macang oghang ganu pulok! heheh..

suhaila-ab said...

hehehe...entry khas version tranung kiteee....

aku pun tak tau nape boleh runtuh...ni sume pasal kontraktor cilok ni...

Hezesuze said...

haha tu mesti construction xbape elok tu...mampos kene jawab ngan menteri kan...

suhaila-ab said...

hezesuze : bukan bukan bukan...jawapannya entry diatas..dia la punca segalanya...hehehehhh

ninie said...

camne leh rutuh? hehehe nak cobe ckp ganu gak... abis tu sukan ipta camne? gi tpt lain ke?

kirana said...

Teringin pulok nak komeng guna bahasa ko, tapi kureng paham lerr... Mati kerah nak cari word tganu yg sesuai nih! Pasai runtuh? Ada ribut ke?

suhaila-ab said...

ninie : sukan di ganti kepada kenduri doa selamat lerrr..

kirana : runtuh pasal raksasa la...

mannmusa said...

kejadian yang memalukan tu berlaku dinegeri aku....malunya aku tak tau lah nak cerita...