Tuesday, May 5, 2009

TAG DARI IBU ARIFA

Hari ni 3 kali pulak 'ter'update...katanya sibuk aku nih...hehehe...biasa la...ini lah namanya rajin terlajak...sebelum nak melangkah balik...settle tag...mana la tau kut esok tak de peluang langsung mencelah...malam2 dah tak leh nak update...busy tgk citer korea...huhuhu

Kali ni tag dari Ibu Arifa..

TAG- CABARAN LANGSING KAH DAKU?

1. Berapa berat dan ketinggian anda sekarang?

Berat yg memberat 65kg dan tinggi aku 164cm


2.Berat yang paling tinggi dalam sejarah anda? Usia anda pada masa itu?

Paling tinggi book of record 78kg...masa tu 2 tahun lepas...


3.Apakah makanan sampingan anda untuk memiliki tubuh langsing? dan kejayaan anda dengan makanan tersebut?

Tiada makanan sampingan yg aku makan....hari2 makan nasi aje...dan yg banyaknya aku buat detox diet aje.


4.Berat yang paling rendah yang pernah anda dapat ? Usia anda pada ketika itu?

Perempuan akan berenti tumbesaran lingkungan omo 15thn so aku berat paling rendah 52kg ...tu masa aku omo 24thn..


5. Anda pernah sertai program pelangsingan? nyata kan kejayaan anda.

Tak pernah ikut apa2 program.. tapi aku berhasil menurunkan berat badan dari dorongan doktor yg bertauliah...disamping melakukan exercise yg begitu 'extreme'.



6.Apakah diet yang anda ambil untuk memiliki berat anda paling terendah?

Masa berat aku 52kg tu...aku hanya makan roti pada waktu pagi 2 keping..itu aje aku makan sehari suntuk..dan air masak yg bertong2...hehe...masa tu aku keje shift...so bila keje malam aku tak makan langsung dan keje aku tu selalu kena berlari kulu kilir dan berpeluh...Dan utk penurunan kali ni aku mengamalkan detox diet.



7. Apakah yang menyebabkan berat anda naik mendadak?

Mungkin faktor omo yg menjangkau 30an dan aku sungguh berselera dengan apa jua makanan..


8. Apakah Target anda untuk kurus selepas ini?

Utk ke berat yg biasa seperti sebelom2 ni 57kg...itu pun dan cukup meberangsangkan..


9. Miliki gambar anda dahulu dan kini?

Ada..segan aku siot!!

10.Sila upload ok?

Ni December 2007
Dan ni February 2009

Dan itu aje....Cabaran aku belum berakhir lagi...target pada August 2009. Semoga aku berjaya...

Ini award dari IBU ARIFA sempena hari IBU...

Kepada semua ibu ibu di luar sana dan diseluruh dunia...aku ucapkan selamat HARI IBU...semoga hidupmu dilimpahi cahaya kebahagian...

Ciaow..

6 comments:

ibu_arifa said...

walamak!!
caya lah kak sue!!..
slim nyer skrg.. cantik la gambar2 kak sue (puji ikhlas ni)

terima kasih yer..buat tag kite ni :)

~~ciklinn~~ said...

wah akak cayalah..linn gak yg maih tak berjaya2 ni nak turunkan berattt huhhuuhuhuhuhu

E-Marlin said...

bezanya dulu & sekarang...
Dulu, bukan main tembam & bulat ye.....

Dee said...

eee..bezanyer..tahniah kerana berjaya menurunkan berat badan...tingkatkan usaha..bukan senang ni..bila m'sia nk buat rancangan cam the biggest loser tu..baru superb babe!!

suhaila-ab said...

IBU_ARIFA, CIKLINN, E-MARLIN, DEE : bukan senang nak capai hajat tu...separuh mati pun ada...demi kesihatan...kuat kan iman dan semangat...tabahkan hati...

Ayumieza said...

ni yang wat semangat nak turun berat badan ni hehehehe semoga azamku termakbul hehehehe...