Sunday, May 10, 2009

BUAT APA 2 ???

Hari ni bermula pagi ahad yg tenang....hehe...seperti biasa 6.50am aku sarung kasut cokelat dan start berlari....berlari kemana saja...yg pasti aku tak menuju ke kumpulan anjing2 dikawasan depan GIANT...kalau kena kejar anjing aku akan berlari macam gambar kat bawah...aku ni phobia anjing...dan ada pengalaman berkejaran manja dengan anjing....
Balik dari berlari 100m dan berlari anak...aku sampai rumah pukol 8...banyak keje menanti..tulah semalam bersantai aje dengan citer korea...so hari ni kena keje keras sikit...aku mulakan keje tak bergaji ni dengan part basuh baju la....selepas tu vacuum + mop lantai...huh macam maid indon pulak rasa..nasib baik umh aku ni sekelengkang beruk je...makanya tak la letih sangat...apatah lagi aku diiring pemuzik reggae yg amat aku cintai...UB 40...

Aku berjaya mengejutkan jiran tetangga dari tido sebab hari pun dah tengahari...jgn tido lama2...aku hiburkan diaorg dengan latest reggae album dari UB 40...TWENTYFOURSEVEN.. sambil dengar lagu yg diputar putar sampai nak nipis cd tu..aku berjaya menyiapkan keje mengemas dan membasuh aku...siap jemuran diampaian...perut aku pun ber'reggae' sekali...apa nak masak yer.....

Daging masak lada itam...mmg itam...dengan sayur labu...gambar sayur labu aku tak snap pulak pasalnya aku rasa rupa labu tak glemer sangat...sori ler gambo tak cantik pasalnya aku guna henpon aje...henpon cap hayam...

Bila perut dah kenyang...sume dah siap aku pun boley ler duduk berehat2 depan kotak kelabu 4 segi yg ada gambo gerak2 ni...tv la....nak tunggu kol 3 lambat lagi aku pun layan la Melodi...kol 3 aku tgk movie kat tv2..Monster In Law (MIL)...sapa lagi yg berlakon kalau tak pempuan yg aku suka tgk...J LO la ngan Michael Vartan...citer ni first time aku tgk...aku tak sempat lagi nak donload citer ni dah pun siar kat tv..ok la tu...bila dah tgk citer ni...teringat pulak aku ngan cerekarama semalam tajuknya...Restu Mertua (RM)...ceritanya macam lebih kurang..menantu tampar mak mertua...cuma dalam citer MIL mak mertua dia tampar menantu banyak kali...dalam citer RM hanya menantu aje yg bg pelempang sulung kat mak mertua...ish ish...
Skang hari pun dah nak petang...huh esok keje...aku lom bosan lagi ni duduk lam syurga aku ni...opps pokok kat luar lom bersiram...bye2 dulu la...matahari dah nak jatuh...aku nak siram pokok dulu...nak angkat baju...huh keje lom abih rupanya...
Ciaow..


2 comments:

attyfir said...

sedpnya..daging masak lada itam tuh
happy mother day

Dee said...

daging masak lada itam tu sedap...bg resepilah..