Monday, May 18, 2009

KENAPA MARAH??

1 hari aku berada di stesen bas...datang seorang pakcik berumur dalam lingkung 60 thn...berkata kepada aku...."nak...tolong pakcik...bg pakcik rm2...dah 2 hari pakcik tak makan"...aku kesian..aku bagi 2rm...pastu aku blah naik bas...
2 hari lepas tu kat lokasi yg sama aku tgh tunggu bas....datang lagi pakcik ni...kali ni aku sempat scan dia...pakaian dia bersih aje..pakai songkok lembik..bila dia terpandang aku tgh perati dia...dia datang kat aku...asudah..."nak...tolong pakcik...bg pakcik 2rm...dah 2 hari pakcik tak makan.." ting tong!!!! skrip yg sama aku dengar...takan pakcik ni dah 4 hari tak makan...mati la...hari tu aku bagi tu apa...tp kali ni aku bg lagi 2rm kat dia...dia ucap terima kasih n blah...tp aku scan lagi dia...dia pegi kat org lain...ulang skrip yg sama...dan org tu bg kat pakcik duit 2rm..!!!huh ini macam kalau 10 org dia mintak dah 20hinggit dia dapat 1 hari...takan dia mintak 10 org je mesti lebih...dengan muka seposen dia tu mesti sume org bg...ooo pakcik ni byk autarnya...
Kali ke 3 aku jumpa dia kat kedai di Jalan Hang Tuah...masa tu aku dgn kawan...dia datang guna skrip yg sama...tp aku jawab baik2 dengan dia.."tak de pakcik...saya pun tak de duit..." bukan aku nak kedekut dengan dia..tp aku tak suka cara dia mintak tu dia berbohong kat ramai org...level pembohongan dia tu sama taraf dengan cina 'peraduan gesek dan tipu'...pastu korang nak tau apa dia cakap bila aku kata duit tak de tu..."hoi budak...ko jangan nak kurang hajar dengan aku! mak bapak ko ajar kurang hajar macam ni ke?..biadap punya budak @#$%^&&**" apalagi aku ngan kawan aku angkat kaki la...lari dari situ...tp dia tetap terpekik terlolong kat situ maki hamun kat kita org...gerun jugak takut dia kejar...tapi kederat dia mungkin tak mampu lawan kitaorg yg olahragawati ni..kehkehkeh...emmm betul ke tak pakcik tu...kenapa dia marah sampai cam gitu....kesian dia...
Tu citer 4 thn lepas...dah lama dah...mana dia skang agaknya..masih ngan aktiviti rayu dan tipu lagi ke...
* Tiba2 teringat kisah silam....

Ciaow...

3 comments:

T.u.Y.a said...

cehhh!!!tak sesuai tol pakcik tu..
dah le minta kat org,org x nak bg x yah la nak maki hamun bagai kan..
agknye dia ade remote radar akk kat mana kot...teettt..tteeett..hehehh..mana ade akak,ade la dia sama..heheheeh..

Dee said...

hahaha..ko lari? napa ko x balas balik..takut ek?

atty's said...

ontah2 pakcik tu ade umah banglo..hehehe..

tp tak pe ar..apa kita kasi..kira halal..pakcik tu lak antara dia ngn tuhan..