Saturday, July 4, 2009

ROKOK

Perbualan 20 thn lalu...Lokasi : ruang tamu umh flat..

Minah : Abg..bila abg nak berenti isap rokok ni bang...bau busuk la....membazir duit lak tuh..kita dah la sengkek..cuba bawak2 menyimpan sikit..anak dah besar ni bang...saya ni dah la tak keje...bukan nak igt saya ngan anak2 ni..duit pegi tabur kat kedai pak ali tu..

Abg : Ekh suka ati aku la minah oii...aku tau la apa aku buat nanti...byk lagi keje lain ko boleh ambik tau minah kat dalam umh ni..tu anak dah melalak tuh...pegi cepat tgk...

Minah pun masuk bilik dengan sakit ati dan mulut macam itik...

Perbualan semalam....Lokasi : Katil 10/5 ward 15

Abg : Minah...mana abg nak cari duit nak operate jantung ni sayang....abg tak tau arah dah mana nak tuju ni...

Sambil minah tersenyum manja dengan lipstik merah saga....minah jawab : Abg ni tak yah duk pikir2 la bang...minah tau la apa nak buat....

Abg : macamana?

Minah : jeeng jeng!!!ni hah pak ali..kan abg byk simpan duit kat dia..dah hampir 20 thn dah...minah kira2 ada lah dalam rm65000...cukup la bang...abg pun dah tak lama lagi nak idup...baik minah kawin je ngan pak ali..

Abg : erk minah....jgn tinggal daku...

Kuang kuang kuang...huh kepada sesiapa yg isap rokok cuba kira dah berapa byk duit yg dah dibelanjakan utk membeli rokok..kira dari puntung yg pertama tau...hehe..mesti dah bykkan...huh kalau la duit tu ko masuk tabung mesti dah gemuk tabung ayam korang...
Ciaow...

15 comments:

Farhana said...

Haha.. Bgus gak kasi baca ini sama depa.. Kah kah kah.. Tapi depa ni liat laa.. Susah mau stop rokok.. Ckap mcm maner pun.. Huhu.. Msalahnya nnt kita yg dok sedut hisap rokok ni lagi cpat kene pnyakit banding ngan depa yg hisap tu.. Ish3.. Sadis sungguh..

♥cybermummy♥ said...

huish! selamat lah encik abg saya tak isap rokok . Selamat duit . :P

Hezesuze said...

bgus n3 ang ni...tp lelaki ni kan kita ckp camner pun ttp nk mrokok kekdahnye...

so slalu ze guna cogankata 'HISAPLAH ROKOK SAMPAI MATI' muhaahaaahaha

NaqeebLukhman said...

hisap rokok... pun best tak hisap lagi best....

mungkin benda2 yang buleh dihisap ni best kot huhuhuhu

zino said...

kepada yg belum menjadi perokok nasihat ni amat berguna tetapi kepada yg dah jadi perokok.. lebih2 lagi perokok tegar..dah tak ada makna nya..hehe

sis_nita said...

kehkehkeh..

bagusss.. aku membaca n3 ko ni bersama2 ngan asben aku..

hahaha!

teruss dia keluar pi beli nasi greng mamak.. nak banjerr aku laa kunun..

TiNiE said...

alhamdulillah..
akak dikurniakan somi yg non-smoker gitu..syukur2 ya amat...

suhaila-ab said...

tahniah kepada somi2 yg tak isap rokok dan jejaka2 ensem yg jugak tidak menjadi perokok...kalau somi2 yg merokok tu sang isteri tolong kira berapa dah duit habis..boleh tak buat langsai bayar utang umh kat bank?...

Pok Li said...

dunia asap yang menyesakkan

░♥si lampu neon♥░ said...

hai...bunuh je la si kaki perokok ni

MY HEART said...

Wakakakka... sabo je le.. aku setuju sangat ngan milah tu. Wakakakaka.. *aku nak gelak tergolek2 dog neh...wakkakaka*

as_naszra said...

setuju sesangat.. kadang2 tu, ari ni ngadu dada n sakit kepala.. stop kejap jek, sok lusa smbg blk!! sakit xbleh pkai, n xleh nk kesian!!!

mamai said...

aku tak merokok tapi hari-hari menghidu asap rokok...adilkah

atty's said...

kan dah lari bini..

ninie said...

bagus nih kalo bagi somi baca..