Friday, July 24, 2009

BUAHMU BUAH KU JUA..

Petang tadi aku buat lawatan ke satu kebun di pinggir hutan....banyak habuannya...

Orang Tampin sebut Buah Rambut...
Orang Kelantan sebut Mbukte...sebut betul2...
Orang Terengganu sebut Rambuttang..
Berjaya dipangkas...
Rakusnya...cepat nanti tuan kebun nampak...
Ni kes lain pulak...
Cempaka..ekh cempedak...bergayutan dipokok...

Huh....goreng pun sodap...

Ni pulak duku...lom masak...habuan bulan depan...

Cempedak tergolek golek namanya...

Ini bunga ketas...tak leh makan...kalau makan jadi beruk...

Lepas habuan penuh bonet..balik la apa lagi...hari pun malammmmm.....
Ciaow...nak tengok citer Nur Kasih kat TV3..huhuhu

5 comments:

NaqeebLukhman said...

uwaaaaaaaaaa aku pun nak balik kampung ler... kalau cam nih huhuhu

mamai said...

buah jajamutan ( kata anak aku yang bongsu) aku tak nak tapi cempedak tu nampak menarik dari last week aku cari. kat shah alam cempedak mahal ler RM4.50 sekilo huhuhuhu balik kg la nampaknya

Syima Syaz said...

cempedak kat umah nenek aku banyakkk...sebesar bantal kepala aku kau...tapi syg..aku tak minat.hehe

peridot sepi said...

wei, tajukmu cam lucah la...hahaha...
ko curik buah eak...nt aku repot kat balai polis melaka tepi...huhuhu...

sue, kalo nak jumpe aku, singgah la kat parkson melaka mall...aku selalu ada kat cosmetic & fragrance dept, kalo takde, ko tanya la staf staf kat ctu, nt dorang panggil aku...
ko sebut je nama aku, satu parkson tu kenal aku k, maklum la glemer beb...

BeMiE said...

ermmm sedapnya cempedak.. huhuuuhu