Thursday, July 16, 2009

AKU KENA SAMUN

Gambar Hiasan aje la...
Hai sayang2 sume...hehe...Tetiba pulak petang2 buta ni aku terfree pulak nak update page..tetiba idea datang utk berkongsi pengalaman ngeri aku..idea dtg bila berchatting ngan blogger pengerindu - http://www.pengerindu.com/ ....
Kisah nya berlaku pada tahun 2007 (ye kut..aku pun lupa tarikh n tawon beracun tuh...tak mo igt dah)..Pada ketika itu aku masih lom ada "abg lap" aku ni lagi...kerana giler berchatting..berfrenster...berblog(masa tu yahoo360) dan bermacam2 ber lagi...kat opis pulak byk web yg tersenarai itu di block so aku pun selalu la bermastautin @ lepak kat CC yg berdekatan dgn tempat keje aku ni...
Nak dijadi kan slot 999...pada 1 petang @ nak maghrib dah( balik dr keje dah)...aku bersama sorang tenet addict jugak... shireen - http://ashireenhs.blogspot.com/ ke CC tersebut (biasanya kami duduk 1 jam aje-tak mo membazir la katakan..)...dgn kembang idung kami pilih port yg paling belakang dgn tujuan nak privacy sikit...maklum la waktu tu agak ramai bebudak tgh main game..so cc tu agak bising macam celak* la...ketika aku baru nak on pc tetiba dengar org ketuk meja dengan kuat ! Aku n srin buat tak tau lagi...baru nak on ym..tetiba dengar orang bkata...begini dialognya ketika iteww...
Penyamun 1 : Duit!duit! (dengan mengacukan parang panjang mcm lam gambo kat atas dan ketuk keyboard)
Budak cina : saya tak de duit bang...
Penyamun 1: Ko nak bagi ke tak nak?aku parang kan baru tau (mcm tu la ugutannya..aku pun igt2 lupa dah)
Srin : kak...ah long la...
Aku : Jom la balik (aku terus capai beg aku)
Budak cina : ni je saya ada...(dia bg duit 5 hengget aku nampak)
Srin : kak...perompak la...
Aku : HAH!!! (ting tong-rasa macam lam citer HongKong pun ada - dlm beg aku ada hp sony yg baru aku beli n duit baru cucuk -baru dapat gaji masa tu-mati aku)
Srin : canner ni...(aku n srin bangun nak kuar)
Penyamun 1 : akak duduk...(sambil acu parang panjang pada kami) kitaorg tak kacau akak
Penyamun 1 n 2 : sume pegi kumpul blakang (dekat ngan stor - kami perempuan hanya 3 org je masa tuh)
Tetiba terkeluar skrip yg tak di sangka2...
Penyamun : Akak jgn risau...saya tak kacau akak...saya nak ambik barang budak2 C*** ni je..
Srin n aku : janji tau jgn buat apa2 kat kita org..kita sama sama melayu...janji tau(nada sedey masa tu-hehehe- skali boleh bermesra alam pulak ngan perompak)
Penyamun : sume masuk stor!
Korang bayangkan stor kecik...dalam 20 org nak masuk...yg lelaki sume tinggalkan duit n hp atas meja...kami 3 org dia tak usik apa...
Kami sume terperap lam stor tu lebih kurang 20 min...aku nak ambik henpon nak call polis pun tak tau dah nombor berapa aku nak tekan...lepas tu ada org dari luar bukak pintu(budak yg datang nak masuk CC)..tengok2 perompak jahanam tu dah tak de...
Tokey CC pegi wat report polis dan kami pun balik dengan hati yg begitu kecut dan muka pucat...
Hasil lepas kejadian aku PHOBIA :
1. Aku tak tgk lagi 999 kat tv3 tu sampai skang
2. Aku tak jejak lagi CC sampai skang
3. Aku beli laptop
4.Aku lebih berhati2 ketika berada dikawasan umum
5. Aku byk nasihat para wanita agar kurangkan ke CC dan kalau boleh jangan...
6. Aku tak pandang lagi CC tempat kejadian ituh!!!
7. Aku n srin masih teringat janji2 manis yg termeterai antara kami n penyamun!!!!HAHAHAHAHAHA!!!!
p/s : srin : kalo ko baca entry aku nih ko boleh tambah skrip yg aku tertinggal..HAHAHA
jacky (pengerindu) : berhati2 ketika menjalankan tugas...
Ciaow...

15 comments:

Bp @ pengerindu.com said...

wahhh.. seremm.. huhu harap2 kat cc tmpt aku kerja nih xada penyamun. kalau ada aku dah standby pistol M-16 tiruan dan parang dah bawah meje. huuh.. kesian plak penyamun tu tgk awek yer.. hahhaa.. penyamun terpaksa tu.. huhu.

regards pengerindu. "pengerindu bermaksub kasihsayang atau rindu, atau i miss u"

E-Marlin said...

Terkejut jap tgk gambar tu, nasib hiasan semata, ingatkan gambar semasa kejadian...

dlm seram2 saya dok baca cerita awak ni ada gak adegan kelakar hehehe...siap boleh berjanji lg dgn perampok tu hehehe...

nasib baikla x de apa2... siap pakai parang tu, bahaya btulla...

~~ciklinn~~ said...

y aallah takuttnyerrr..... kalu lin pun ngeri... toto pencuri buat nyorok kat uamh mak linn kan.. mak sampai buang sbb rasa ngeri sgt2 lagi dier lepas pencuri masuk umah...

ibu_arifa said...

dasyatnyer...bertambah takut bila tgk gambar hiasan tuh.. nasib baik kak sue dan kwn selamat.

Syima Syaz said...

kalau aku lah sue, dah terkencing dalam suar dah oii.jgn harap lah aku dpt berjanji manis dgn perampok tuh.mesti aku meraung sekuat-kuat alam...

mamai said...

best pengalaman tu sekurang2nya kita lebih berhati2

Xpuasati said...

Jalan2 jab.. tapi gua macam pernah dengar cite sebijik macam lu beb dari kakak angkat gua dulu.. tak salah kisah ni berlaku kat UPM suatu ketika dulu. Kalo bukan mungkin dilakukan oleh perompak yang sama..

DaliaLiyana said...

moga2 dijauhkan...aminn.

NaqeebLukhman said...

hehehee buleh pulak nko dan sempat lagi main mata ngan perompak tu yer hehehee...

nasib baik juga dia merompak jer kalau dia tutttttttt...

ish...

ayin jemin said...

fuh..nasib bek kakak xda apa2 kan..huhuh
sy pon tkot da nak kemana2 bgini..
bhaya ada dmana2

sis_nita said...

erk!
seram aku baca laaa..
ko tu pon..
leh pulak yerr..
kawtim ngan perompak tuhh..
wahhhhh..
berani kooo..
caiyokk..!

kalo aku lerr, mmg aku purak2 pensan..

ashireen_hs said...

kah kah kah... mmg hawau punya pompak. dah la muka tua. ade hati panggil i "akak" konon.

tp bile teringat2 blk, kelakor plak rasekan ksu..

ngan pompak pon siap nak manje2.. huhu..

atty's said...

nasib perompak pilih kasih..
dan menyayangi ko la..

hehehe..tak aci tau perompak tu ..pilih kasih..ekekekkek

tp mmg ngeri ar..cam kty penah kena ragut..

Hezesuze said...

waduh! sib baik dia x rompak ko sue...dan2 habisler hp baru ko tu...hehhe

bleh plak pilih bulu kan...nk yg cina katenye...

rizz said...

gmba hiasan yg ngerii ahhaa