Tuesday, April 28, 2009

AKU LETIH

Aku letih bila org memandang
Aku letih bila org membohong
Aku letih bila org hasad dengki
Aku letih bila org ulang2 cakap
Aku letih bila org bermuka muka
Aku letih bila org mengejek2
Aku letih bila org cakap besar
Aku letih bila org busuk hati

Tapi aku tak letih bila aku sibuk
Aku tak letih bila org ambik tau pasal aku
Aku tak letih bila org sayang aku
Aku tak letih bila aku ketawa kuat2
Aku tak letih bila bercuti
Aku tak letih bila tgk tv sehari suntuk
Aku apa lagi ye..??

Tu sume soalan mudah nak di jawab... 1 soklan yg susah nak jawab..

Kenapa lelaki berkahwin lebih daripada satu?

Persoalan kekadang sukar dijawab.

Kerana nafsu?
Kerana bosan dengan isteri sebelumnya?
Kerana mencari insan lebih muda?
Kerana ingin ‘menyelamatkan’ wanita bujang lanjut usia?
Kerana isteri berikutnya lebih berharta?
Kerana isteri sebelumnya tidak mampu melahirkan zuriat?
Apa lagi ya?

Korang jawap la pulak!!

Saje je tanya...tak de kaitan antara yg hidup atau pun yg telah meninggal...

Ciaow..

6 comments:

zino said...

sape nak jawab tu hehe

Dee said...

kena org lelaki yg dh berpoligami yg jawab ni..

iedadadida's said...

k.sue jawab tag yek,,

atty's said...

satu je jwbnya..kawen lebih ikut nabi..
yang lain tak ikut nabi lak..hehehe..

Wak Kumis Singapore said...

Pada pandangan Wak lelaki kawin lebih dari satu ada jawapan tersendiri di kalangan lelaki itu sendiri,tiada sesiapa yang boleh jawabkan untuk dia kecuali lelaki itu kena jawab di hari kemudian bila lelaki itu dah padam,part itu lelaki tersebut tak ada chan nak berbohongkan......Setuju tak Teja......?

suhaila-ab said...

Huh...wak...bagi soklan balik...teja stuju wak...yg niat sebenar ada dalam hati lelaki itu...hanya dia yg boley jawab...samaada jawapannya ikhlas jujur benar atau pun hanya mencari alasan yg kukuh utk berbohong atas niat sebenar..