Tuesday, March 31, 2009

APA ADA PADA NAMA...

APA ADA PADA NAMA...ye..nama aku SUHAILA...ada org panggil SU..LA..yang sebut SUHAILAH pun ada...dalam system di SENG HENG ELECTRIK nama aku diaorg tulis SUHAULA..lain sebutan lain pulak maknanya...pagi td isu yg diketengahkan bersama 'bebudak' ku perihal nama pelik2...nama
saudara dan orang kampungnya BUYUK...LAMBAK....DAWAM....LOBAK...URAH...MERAH..BUNGA...AWAN..KINTAN..
RAHALUS..HUYAM..MAT CENGKOL..KENIT...PUTIK..KOBIS..nama nama ni aku tak penah dan jarang dengar..bukan apa..nama pelik pelik ni kebanyakkannya 'org2 lama'...zaman baru skang mana ada nama2 mcm ni lagi...sumenya nama ambik dari buku2 panduan yg mempunyai erti yg baik2..kekadang tu nak menyebutnya pun payah...nak isi borang pun kotak utk tulis nama dah penuh sbb nama panjang sgt...nama bapaknya 1 aje..contohnya yg aku tahu MOHD NURALIFF MUKHRIS AJMAL BIN KADIR....huh kalau nak isi borang pasti lenguh tangan...penuh makna...tp panggilan seharian BOY aje...tak de makna.....org dulu2 pantang terlintas di kepala..so nama itu la yg diletakkan pada anak..simple dan mudah ingat..kalau anak tu gelap sikit mesti HITAM namanya...kalau anak yg keluar tu putih melepak PUTEH namanya...mcm nama datuk aku daaa...datuk aku sebelah bapak namanya LONG...adakah datuk aku lahir masa tu nampak mcm panjang(long)...sapa yg tahu...nama aku diambil sempena nama isteri Perdana Menteri ke 3 waktu itu..TOH PUAN SUHAILA TAN SRI HJ MOHD NOAH...isteri kepada TUN HUSSIEN DATO'ONN...kalau aku dilahirkan semasa dibawah pimpinan Datuk Seri Dr Mahathir..pastinya namaku SITI HASMAH...waaaaa!!!!!Pasti ramai lagi nama yang pelik2 diluar sana...nak kongsi dengan aku??



Pengkomen bg nama pelik..aku..tambah LIST:

SAMPAH BIN SARAP

SUKARELAWAN

WAK MUKASURAT

WAK MUKARATE

hehe...
Ciaow..

7 comments:

Ayumieza said...

nurul hasmiza namaku pelik jugak tak????heheheheh

Anie said...

WAH NAMA DIA BATMAN LAH...

PERNAH KENAL SORANG PAKCIK NAMA DIA SAMPAH BIN SARAP

T.u.Y.a said...

ade member tolong renewkan lesen satu pakcik ni..nama dia Sukarelawan..pelik gak kan nama dia..

suhaila-ab said...

Anie betul ke nama dia SAMPAH BIN SARAP..kesian nya dia...mesti malu kalau masa announcemt...

Ismail CTRM said...

Saya kenal pada satu masa dulu di kampung saya ada nama sorang pakcik tu WAK MUKASURAT dan ada lagi satu tu HJ. MUKARATE..........kedua2nya orang Bugis.

E-Marlin said...

Eh betul ke nama orang tu batman bin suparman? hehehe... kelako betulla.

suhaila-ab said...

wak mukasurat...wak mukarate...hahahahaha...tergolek aku gelak nih...