Wednesday, March 11, 2009

GATHERING PART 1

Ha kali ni baru aku nak citer pasal zoom in mesia aku..

Date : 7hb Mac 2009 (HARI PERTAMA)
Venue : Ulu Bendul Kuala Pilah Negeri 9.
Bil Org : 32 horang
Tujuan : Pra PLKN dan suka2.
Jurulatih : Pasukan BOMBA Kuala Pilah
Organizer : Org Kami jugak..
Sponsor : Poket Kami Sendiri...

Gathering ni lain dari yg lain pasal kali ni ala ala PLKN, nasib baik panggil bomba..kalau panggil tentera..mau kena ada actvt burung antu dan tembak2..Kumpulan kami berpecah..kump 1 bertolak pada 10am..terdiri dari AJK dan Penasihat. Dan kump 2 btolak pada 12noon, pasalnya kami kena bertugas dulu baru boley suka ria...kami sampai dilokasi hampir 2pm..lambat sikit jammed di bkt putus..sampai aje aje panjang leher tgk utan..ada yg jakun tak penah datang..ada yg penah datang muka biasa aje...macam aku dah hampir 12 thn tak jejak kt Ulu Bendul ni so dalam kategori jakun kurang melampau la..


Tempat tido ok je..murah dan mesra alam..apalagi..posing la..

Bila sebut tengahari maknanya lunch..bila sebut lunch maknanya tengahari..
Selesai mamam kami pun get ready nak mulakan acara pertama kami bersama abg2 bomba yg gagah perkasa...CABARAN TURUN BANGUNAN TANPA TANGGA..
Sebelum tu kena baca doa dulu...mana la tau kut kut aksi spiderman tak menjadi...sepital Pilah pulak peginyer...
Yang tinggi tu la yg kita org cuba nak turun tergantung.Aku kuatkan semangat aku utk pakai tali tu...nasib baik ada abg bomba tolong pakaikan...ada jugak org utk aku tumpang bermanja...ahakss!!Dalam hujan lebat yg makin menimpa kepala...aku sarungkan helmet...aku redah...panjat tangga dan panjatkan doa skali...semoga aku selamat turun...aksi turun tanpa tangga ni aku tak leh tepek kat dalam ni pasalnya agak sensored sikit,...kalau aku letak pun kena blurkan...pasal muka aku tak nampak yg nampak cuma abdomen bawah aku aje yg kena focus lensa camera...bahya!!Dan aku berjaya turun dengan selamatnya dan penuh kesopanan...Kemudian kami beralih ke Cabaran kedua...tajuk activity : CABARAN KAPALTERBANG JATUH KE DLM LAUT...

Kalau bab2 air/berenang ni aku agak fail sikit pasal nya pengetahuan aku sebagai seekor ikan tu langsung tak de...jadi aku menaruh sepenuh harapan aku pada life jaket tu..kalau life jaket tu tanggal...dgn nyawa2 aku skali tanggal. Selepas di beri sepatah dua kata dan ucapan alu aluan utk masuk kedalam kolam yg seperti teh susu itu oleh brader bomba..aku pun dengan semangat dan kembang idung menjadi penerjun kedua kedalam kolam tersebut...ada 2 teguk air jugak aku minum...tu pun melalui idung..hanyut la aku ke tengah tasik...Perkara pertama yg paling aku takut semasa berada dalam air ini adala.....bukan lemas.....lintah!!masa tu kan ujan...tapi aku selamat juga menghadapi cabaran ini walaupun aku berjaya mengharungi detik2 Emma nak melemaskan aku...aku berjaya membalas balik dengan menenggelamkan kepalanya kedalam air dengan alasan aku nervous..ahaks..Semasa actvt ni la suar biru aku tu jadi cacat...kena karat kat jeti tu...almaklumla aku ni tak tau berenang so aku berpaut aje pada jeti tu kalau nak ke tebing...tu pasal jeti tu bg hadiah karat kat aku...balik basuh pun tak tanggal....wuaawua....!!!Bila dah selamat tu kami pun salam la ngan abg bomba pasalnya dia berjaya tak membuatkan kami betul2 cemas dan mati akal...2 cabaran ni pun mengambil masa lebih kurang 2 jam lebih...sepatutnya cabaran ketiga kami ada la CABARAN SUPERMAN...tp disebabkan keadaan alam semulajadi kat situ tak sesuai utk kitaorg jadi superman pada ketika itu...pic beramai2 tu aku tercicir pulak...bukan apa masa itu aku bergegas pegi jumpa Rinna yg tengah menanti aku dengan tabah di tepi kolam...hehe...

Bila malam menjelma...pada jam 8pm..bermula acara membakar bangunan..ekh salah..bakar ayam..dan 'nature nite'...Pada masa yg sama kebetulan ada yang menyemonser cup cake utk di makan...so ada pulak bedey boy waktu itu..so sambut skali la....

Maap le kengkawan aku tak dapat nak snap gambo makanan kami yg bebanyak tu pasalnya aku pun masa tu tgh kebulur dari siangnya...dan acara sumbangkan lagu yg sedap pun bermula...


ramai yg telah mengsumbangkan lagu malam itu..tp aku tak dapat tepekkan semua...byk sangat gambonya...adengan posing2 pun ada jugak...antaranya adalah..

Kami akhiri malam itu dengan joget lambak yg tak ingin dilihat....so tak yah la korang nak tgk...buruk ropanya...malam tu aku tido dengan nyenyaknya sehingga bermimpi aku dah black outkan seluruh negara gara2 microwave baru aku....kenapa kesitu peginya..To Be Continue...Hari Kedua...



Ciaow

2 comments:

ilLa said...

macam best je...
tp ape kan daya xdpt nk pegi sbb ade aral yg melintang...hehehehehehe

Butik Remaja & Wanita said...

Bestnyaaaa dapat turun bangunan tanpa tangga...nurul last join mcm ni masa sek menengah masuk persatuan pengakap hehehehe...

Masa terjun dlm sungai tu mcm lagi beshhh je hehehehe...