Wednesday, July 20, 2011

BENCI AKU KALAU KENA TIPOOO..

Mak tertipu nyah!!ekh salah..makcik rasa tertipu ni...tapi sebelum makcik nak citer ni..makcik nak kobo ni dulu...entry utk makcik pegi berjalang jalang ke JB makcik tepek kemudian ye..makcik nak buat luahan perasaan dulu...dengor la ni kiah..senah..
Aku ni kan pemenat tak hingat tgk movie...so petang smlm aku balik dr berlari2 dihutan..aku siap2 bersih kan diri jasmani dan rohani..aku pegi ler goreng megi(megi jer ok...)..aku plan nak nonton ler movie yg aku baru donlod..tajuknya "PENUNGGU ISTANA"...tak nak aku tgk kat panggung pasal aku tau aku leh donlod je..hehhe..jimat kos..zaman skang segala bala mahal..aku tau citer ni agak seram..aku suker tgk citer2 seram ni..so aku get ready la ngan sepinggan megi goreng di depan tv aku yg agak besar itu...dengan suasana ekon yg 19 deg..aku padam abes sumer lampu..cuma dalam keadaan yg samar2 cahaya dr tv aje yg menyuluh megi goreng aku tu..
Kisah nya bermula dengan tulisan kecik yg susah nak baca...tp aku gigih jugak baca dengan mulut terkumat kamit dengan megi...katanya berdasarkan kisah benar...pengkaji paranormal tu dah mati..takziah buat keluarga mereka...huh citer betul ni..dalam ati aku la..starting citer mata aku dah bulat..sebab cerita ni dia shoot secara "footage" tu sebab kena tgk betul2...mana la tau kut2 kluar betul2 hantu setan ni..bukan takat orbs aje...(gambar aku pun byk orbs)..sepanjang cerita tu hati aku asyik berdebar aje...tak tau nape..sbb dah set in mind citer tu real story kut..dalam rekod hidup aku..megi sepinggan ni la santapan paling lama aku makan...
Dipertengahan cerita mmg agak saspender..ekh suspen..melopong ternganga mulut makcik..besar mata makcik nak tgk antu setan (padahal kat dunia nyata ni berlambak ada depan mata)..dari baring kat lantai..makcik duduk bersila depan tv lebih kurang 40cm dekatnya..dah penat bersila naik kat sofa...cermin tv dah besar pun rasa macam tak nampak gak antu nya..makcik duduk bersila balik..begitu la keadaan makcik ketika menonton cerita Penunggu Istana..sampai ke babak Ammar kena terasuk/sampuk dan dia tenung camera sambil menangis tu...makcik mmg cuak abes...rasa macam nak pasang balik sume lampu dalam umh..tutup citer tu dan nak sambung tgk citer korea je..tp tangan ni tak tertekan remote...mata tak teralih pulak dr screen tv tu...
Dah nak pengakhiran cerita tu..jantung ni macam aku pegi jogging petang td..(aku ni kategori bukan jenis penakut sgt kalau tgk citer hantu ni..tu pasal aku leh tgk citer2 seram ni dalam keadaan umh gelap gulita..feel tu kena ada..penah gak tgk citer seram yg BUKAN komidi aku gelak bagai nak rak tgk muka antu dia-juon..) Ending citer ni si Ammar yg terasuk td bunuh kawan2 dia..tragis..pastu masa last tu kuar la ucapan terima kasih pada PDRM la family bebudak yg mati dan ilang ni la..so aku rasa macam citer ni macam betull....tp sepanjang aku tgk citer ni..tak la aku percaya bulat2 citer ni true story..sbb aku ni mmg susah nak percaya..apatah lagi adanya Uncle Seeker...hehehe...
Bab2 aku tak percaya :
1) Sara-salah sorg budak pengkaji hantu ni..muka macam penah tgk..bila aku recall balik rupanya budak ni berlakon citer nurkasih the movie..sah2 dia pelakon bukan student bebetul..tp dalam citer ni dia tak mati..so tak logik aku tu jadi 50-50 gak la..
2) Awal citer ni Uncle Seeker yg bawak dia org pegi kat umh tinggal tu..bila budak tu dah dapat shoot yg pertama pasal ada hantu kat istana tu..terus uncle n the gang nak balik..patutnya kalau uncle tu benar2 org yg bertanggung jawap..dia kena ada kat situ dan pastikan bebudak ni selamat pegi dan balik..bukan tinggal diaorg macam tu je...kena pulak bebudak tu masih mentah lagi dalam kes2 paranormal ni..perempuan 3 org lelaki 2 org..kalau ada apa2 yg berlaku kan susah...so aku rasa keputusan uncle tu tak logik..dah macam nak berlakon pun ada...
3) Masa Mus kena pukul ngan amar..nape macam tak melawan langsung...mus badan lagi besar dr amar...
4) Nape dah tau umh tu byk hantu nape sara tu sebok lagi nak nangis dalam umh tu je...pegi je la lari kat umh org kampung kat depan tu..istana tu bukan dalam utan pun..sebelah2 ngan umh org kampung je..
5) manada course pasal kaji PARANORMAL???
Lepas abes citer tu aku termenung jap...soalan dalam otak aku..betul ke citer ni...terkesima kejap hehehe...terus tak jadi tgk citer korea...terus bungkus dalam selimut...
Pagi ni aku cuba goggle pasal movie Penunggu Istana ni...mana la tau kut aku ni ketinggalan..sebabnya :
1) Citer ni dah lama kuar panggung..april 2011..mungkin dah heboh org cerita tapi aku tak ambik port..pasal aku tak baca paper..
2) Aku tak baca paper pasal student kena bunuh ke ilang ke masa buat assignment..
3) Pelakon sara tu mmg student..dia buat footage ni lepas citer NKTM...aku tak baca paper lagi..
4) Kut dah ada lam Buletin Utama pasal tempat ni ada pembunuhan...aku je yg tak tgk berita dan baca paper..
dalam kata lain aku memang tak tahu isu semasa...

Sekali aku jumpa link ni...

Nota kaki makcik : MACAM CELAK* JE...PENAT AKU JEGIL MATA...MAKAN SLOW SAMPAI NAIK SEJUK BEKU MEGI AKU..MELOPONG MULUT AKU...TAK TENTU ARAH DUDUK AKU...BERDEBAR BAGAI JANTUNG AKU...TAHAN NAPAS NASIB BAIK TAK MATI DIBUATNYA...RUPANYA...TIPOOOOOOOO!!!!SESUNGGUHNYA AKU SELENGE UBI!!!! SYABAS KEPADA PARA PELAKON..PENERBIT..PENGARAH..YG BERJAYA MENIPU PENONTON TANPA BERSALAH...CAKAP JE LA KAT LAST CITER TU..YG DIA ORG PELAWOK JE...NI SIAP TIME KASIH KAT PDRM LA..APA LA..MULA2 TU BOLEH MAAFKAN LA SBB STATEMENT TU 1 OF MIND SETTING PADA PENONTON..TP YG LAST TAK LEH BLAH!!!!! pes time nota kaki makcik panjang macam nota sejarah dan bertulisan besar...SESUNGGUHNYA AKU MARAH...NASIB BAIK TAK TGK KAT PANGGUNG..KALAU TAK MASUK SOK KABAR GSC MELAKA TERBAKO HANGUS...

1 comment:

Erna said...

pergh... giler berani tgk citer seram2 dalam keadaan gelap... saya mmg x sukala tgk citer hantu2 ni... kalau citer eksiden2 cam final destination tu okla gak...hehehe