Friday, January 27, 2012

MEMBEBEL JE...

Salam..selamat pagi sumer...masuk keje pagi ni byk plak keje2 yang tertunggak macam bil2 aku jugak..shilako...bukan shilako kat keje..tu mmg dah tanggungjawap aku kena settlekan..aku shilakokan kat bills aku la.hehhehe..mmg la tanggungjawap nak kena bayar tapi cam hawau je jumlahnya..pantang je tau duit masuk bank akhir bulan..habis ko kerjakan yep!!!
Semalam aku tak masuk page ni...sebabnya aku pegi berenang kuak lentang dari pagi sampai petang..sambung lagi malam..cergas sungguh..aku kan perenang tegar..tak tahu ke??..huhuhu...masa aku kecik2 dulu (time tu hingus melintang kat pipi-ceh pengotor-tak de mananya..aku memang sentiasa menjaga imej yg baik sejak lahir lagi) idola aku nurul huda(korang kenal tak nurul huda ni?perenang negara la..google la-perenang ke main golf gitu la-kompius tetiba!)...hahahha..tapi nurul huda berenang dalam suming fool..aku lain sikit..berenang kat tilam jew..memang buat latihan dari kecik lagi..
Semalam selepas jumpa duktur peribadi aku atau kata lain aku panggil dia abg ahmad(teman tapi mesra)..aku pandang jam kat henpun chicken brand aku (jam tangan tak pakai ok sebab dah pecah aku terpijak-maklum la spesis badak) tepat 10am...aku terus kayuh kete aku ke Melaka Sentral..nak beli tiket bas..aku nak kemana?ada la..mana bleh citer sumer kat sini..ada benda kita kena keep it secret jugak..tp spesis aku ni tak de la secret sangat..mesti tak lama lagi terbocor kat sini jugak..hehehhe...kali ni aku travel naik bas je..naik bas ni pun pasal nya duktur peribadi nasihat jangan drive lama2..nanti melarat pulak penyakit cervical spondylosis aku ni..tak larat dah dia nak tulun2 urut hehhe..balik citer asal..selesai beli tiket..tali perut dah berlipat lipat dah..lapo namanya...maklum la dari malam semalam tu aku tak makan..tak de selera makan disebabkan oleh cervical spondylosis ni la..jarang sekali aku dapat penyakit kurang selera ni..oleh sebab atas arahan tali perut yang kosong tu..macam2 keinginan datang nak makan..lamb chop..chicken chop..chop stick..beef stick..nasi hayam hainan..lasagna..turkey ham spaghetti+carbonara..salad buffalo chicken..chicken crispers...burger portebello mushroom..chicken cordon bleu..dan pelbagai lagi yang ada dalam benak...huh...selera musang...tp tu sumer tak de kat melaka sentral ni..yang ada cuma Nasi Kandar Padang Kota..cheh..ni nak suruh aku makan nasi beriani kambing mamak ni la ni...apa lagi tarik kosi terus mamat india pure ni datang.."makan?"...aku pandang mata dia...mata bertentang mata..hati nak kutuk tapi tak jadi..."nasi beriani kambing ada?"...muka dia macam blur2 bangang...aku ulang" na si be ria ni kam bing..".."tada" sambil tangan dia tergawang gawang macam bermaksud tak ada..aku paham..aku tanya lagi,.."lauk apa ada?"..masa tu muka dia dah cemas sikit..tetiba bos mamak dia @ cashier yang berbadan 4 kali lebih besar dari aku menyampuk dari belakang..."ayam goreng aje ada dik..kambing belum masak"..aku pun angguk je la..sampai je beriani ayam dan limau ais ke meja aku..apalagi..aku mulakan kayuhan tanpa pandang kiri kanan belakang depan..lapo la katakan...
Misi selesai aku terus bangun..nak balik cepat..perenang tegar kena tepati masa...masa nak bayar tu..bos mamak pandang aku tersenyum senyum...dia pandang pinggan aku..."habis licin yep..lapar ke?atau beriani tu sedap?"...soalan apa ni macha!!!ni soalan nak perli aku ke apa..aku tampo kang!!tapi aku menten senyum je kat macha tu..."sedap..la bos.." jek la sikit mana la tau bleh dapat diskaun...sambil tersengih2 kerang mampus dia berkata2 lagi "ada orang makan selalu tak habis..saya duduk sini kadang2 selalu tengok orang..order makan tapi makan sikit..kalau couple2 datang mesti tak abih(time ni aku jawap lam hati-memang la diaorg nak cover line pakwe makwe ni-kononnya nak tunjuk tak pelahap gelojoh..cuba makan kat umah mau pinggan tu diaorg makan skali) saya tengok pun kesian kat makanan tu..Allah kasi rezeki..makan aje la..banyak bazir..lain2 negara(nak kata negara india dia tu kununnya) makan pun tak cukup..sini orang lebih2 buang"...insaf jap aku dengan syarahan free macha ni..aku jawap"saya ni sedap ke tak sedap ke..habis je..hehe" aku cepat bayar..bimbang syarahan berlanjutan....
Sambil jalan aku terpikir lagi kata2 macha tadi..ada jugak betulnya..alhamdullilah aku jarang tak abih makan ni..kalau keadaan kenyang pun aku abihkan jugak..kalau tak sedap pun abih..tengah sakit pun abih makan..cuma cara aku nak ngelakkan aku tak abih makan ni bila aku tak de selera, aku tak akan makan langsung...tapi bila sangat la masa aku tak selera ni..hehehhe

Nota kaki makcik : aku pernah makan roti canai kosong 5 keping..ko mampoo?

3 comments:

ankeljonni said...

5 keping? roti canai 5 keping?

errr... aku... aku serenderrrr...
(sambil angkat tangan)

sue-ab said...

uncle jonni : hahahhaha..tak leh masuk pertandingan makan ni...burger bigmac 2 biji sekali jalan bleh? hahah

Emmet said...

wah, entry yang menarik, blog ni pun lawa, keep up the good work! :D