Wednesday, October 28, 2009

SIAPA MAN DOL NIH??

*PART I*
Che'gu Berahim sedang mengendali kelasnya dalam aktiviti sukan di padang sekolah. Seperti biasa, Che'gu Berahim akan menyuruh murid²nya melakukan regangan otot. Tiba di satu bahagian, dimana murid² baring dan mengangkat kaki lalu menggerakkannya seperti sedang mengayuh basikal. Che'gu Berahim asyik memerhati seorang muridnya yang pada mulanya menggerakkan kakinya tiba² memberhentikan kakinya. Lalu Che'gu Berahim menyergah muridnya yang bernama Man Dol. "Woiiii Man, apa sebab kau berhenti ni hah". "Oh Che'gu Berahim, basikal saya tengah turun bukit Che'gu, sebab tu saya berhenti.Takkan nak kayuh jugak.

*PART II*
Waktu sekolah telah tamat,sebelum keluar kelas, Che'gu Berahim telah bertanya kpd murid²nya.
Che'gu : Siapa nak masuk/pergi syurga?
Semua murid mengangkat tangan kecuali Man Dol..lalu Che'gu Berahim pun bertanya, Che'gu : Man, kenapa awak tak nak pergi/masuk syurga?
Man : Mak saya kata lepas habis sekolah, terus balik rumah..jangan pergi mana-mana.

*PART III*
Che'gu Berahim sedang mengajar Bahasa Melayu dalam kelas 1 Mawar...
Che'gu : Man, boleh kamu buat ayat dengan menggunakan perkataan tepong?
Man : Itu senang saja cikgu.. ayatnya ialah.... emak sedang membuat kek didapur.
Che'gu : Mana tepungnya??
Man : Tepong kan ke dalam kek tu.... Che'gu nie tak sekolah ke hape??

*PART IV*
Seperti biasa, Che'gu Berahim nie mengajar pelajar di Sekolah Agama.Che'gu Berahim mengajar budak tahun satu.Pada hari tersebut, beliau mengajar bab"cara berwudhuk".Selepas mengajar, beliau (Che'gu) selalu meminta muridnya bertanyakan soalan jika terdapat kemusykilan.
Che'gu : Ada sesiapa hendak bertanyakan soalan?
Tiba² seorang anak muridnye mengangkat tangan, nama murid tu adalah Man Dol
Man : Ada Che'gu. saya ada satu kemusykilan. Boleh tak kita ambil wudhuk dua kali? Che'gu : Boleh, tapi kenapa sampai dua kali ambil wudhuk?
Man : Saya ambil dua kali sebab kalau saya terkentut, wudhuk lagi satu tu boleh buat spare part!
Che'gu : Allahhuakbarr!!!

*PART V*
Che'gu Berahim: Joe, cuba terangkan apakah tugas akar pokok pisang?
Joe : Untuk mencari makanan, che'gu
Che'gu Berahim: Bagus! Sekarang giliran Wati pulak. Apakah tugas batang pokok pisang? Wati : Untuk membawa makanan yang dicari akarnya, che'gu
Che'gu Berahim: Bagus! Sekarang giliran Man Dol pula. Apakah tugas daun pisang?
Man Dol :untuk membungkus nasi lemak, che'gu...
Che'gu Berahim: uii... lagi bagus... berdiri atas meja sampai habis kelas..

SAPA LA BUDAK YG BERNAMA MAN DOL INI..MAU AKU PIJAKKAN RASANYA...KESIAN CHE'GU BERAHIM NGOK NGEK TU TAU..DAH TAU BUDAK TU BEDOL..JGN LER TANYA!!!..

12 comments:

myQza said...

anak org lak ko nak pijak ek?

endiem said...

man dol kreative.. guna otak belah kanan.

|| NaFiRaa || said...

hahahhahaha..opssstt

salam kenal!!

saya add blog awak kt blog list saya yek..

mekasih~

sue-ab said...

tedi : aku nak pijak dia pasal aku faham perasaan che'gu berahim...tak pun aku tukar la aku pijak che'gu berahim pulak..

sue-ab said...

endiem : tu la..otak kesian belas dia kat sebelah kiri..

nafiraa : tima ksih...

MY HEART said...

Rajen sunggoh chegu tu layan man dol tu kan.. aku plak rasa cam nak seligi je man dol tuh...

Hezesuze said...

mmg arr nmpak man dol cam bendul tp apa yg dia ckp tu logik pe.....huahuahuahua

♥cybermummy♥ said...

Kalau lah anak2 saya ada perangai macam man dol ni . Tentu saya pindah zoo lagi bagus layan monyet2 berbual . huhuhu

Anonymous said...

lurusnya budak tuhh

iskkkk
germ tol!

mamai said...

weh serius aku sukamandol nie jujur dia jawab hehehehe mau sakit jiwa cikgu dia

adiwarnatasya said...

Bijak2 Man Dol tu kan???
Anak saper tu naa?

10 said...

hahahahahaaaa... pandai sungguh man dol tu ek... kahkahkahkahhhhh