Friday, October 2, 2009

KAMBING

Tahukah anda masakan kambing adalah menu kegemaran rasullullah SAW , kenapa kita harus takut makan daging kambing ada setengah berpendapat daging itu berbau ada pula takut tekanan darah tinggi. Sebenar ada cara yang baik untuk menghidang masakan daging kambing . Untuk menghilang bau pada masakan daging kambing tipsnya memasukan bahan -bahan yang beraroma kedalam masakan daging kambing seperti serbuk jintan manis, daun pudina, daun ketumbar, halia, bawang putih, air limau nipis, tomato dan ubi kentang, Manakala sesudah masak daging kambing di hidang pulak dengan salad timun, tomato, bawang dan ke tumbar dan untuk mencair lemak semasa menjamah masakan daging kambing , hendaklah amalkan minum Teh o" Pudina panas-panas Insyallah,,,,alamatnya berpeluhlah badan kita..
Aku kongsikan petua makan daging kambing ni sebab aku ni peminat setia daging kambing bakar,sup kambing,sate kambing,kari kambing dan anak kambing...hehehe....
Hari ni aku ni duk kemas2 file dalam pc aku ni...jumpa la petua2 dan pemuda2 yg boleh kita harapkan...kalau ikutkan masih banyak lagi dalam simpanan aku ni petua2 yg logik dan jugak tak logik...tp aku filter la dulu la supaya ianya kategori U bukan 18SX.... nanti kalau aku kelapangan aku kongsi la lagi...ni aku tgh isi masa lapang mengutip gambo gempa bumi kat Indon...huh sadis...

Chiaow dulu..

5 comments:

Syima Syaz said...

bukan takut....tekak takleh masuk lah.

mamai said...

alahi cutenya gambar kambing tu....
tapi kau tak makan daging

hajarus said...

hajar xtakut nak makan.. tp xpernah cumer untuk nak makan...

pastu xpernah cuber tp awal2 dah mengalah xmau makan... huhuhu...

ayin jemin said...

lamb chop!
i like!

CINTAMANISZ Lite said...

Hmm..cari byk2 tau gambar gempa bumi kat padang tu. Mesti hang nak taruk sini kan?
Leh akak nak tompang tengok..hehe.