Sunday, October 18, 2009

SI SEPIT BIRU

Sempena Hari Deepavali semalam aku telah dijemput utk menghadiri 1 rumah terbuka member kaum India...setelah disahkan oleh JAIM..maka semua menu adalah halal...semua menu ada lah kegamaran aku...seperti tosei + itli...kari kambing..kari ayam kampung + bandar...dan yang paling special yg aku tak penah telan..ayam belanda masak kurma...maruku ori..itu aje yg aku sempat jamah..itu pun kerana seluar sudah beri warning..zip nak tercabut..hehe...oleh kerana rumah terbuka adalah di bahagian tenggara Lubok China Negeri Sembilan..jadi aku telah mengambil peluang utk menyiasat 1 lokasi SEPIT BIRU...apa itu sepit biru..jom tgk gambar...

Di Pengkalan Sungai Timun...daerah Rombau...dah masuk suku..
Jam menunjukkan 11.30am..keadaan agak sunyi... Keter ada byk tapi mana pergi org2nya????ting tong !!!!
Ekh2..hehe ni bukan org2nya..saje interprem..

oooo....org2 nye pegi 'menyangkut' SEPIT BIRU..


Diaorg ni nak pegi la ni...aku hanya mampu tengok aje...belom masa utk turut serta pasal dressing ala2 nak gi sopink...
Kecewa kerana SEPIT BIRU belum sampai dan harga dekat situ agak mahal (RM50/kg) so aku pun plan nak pegi siasat kat tempat lain pulak(bukan apa..saje je..nak perabihkan petrol..maklumla dapat free..shell tu aku punya..korang tak tau ke..)..
aku ke Kuala Rompin...bukan sahaja nak cari SEPIT BIRU...sebenarnya tujuan asalnya nak siasat lokasi utk dapatkan SEPIT BIRU yang free..aku mmg suka benda free..itu aje..
ikut aje jalan yg lurus dan benar ini...
yup aku dah sampai...
huh..lokasi yg sangat cantik...port baik..
sayangnya waktu ni air surut..
port yg baik utk naikkan jenak/kerapu/siakap...dugong..
dan nak naikkan kapal ni pun boleh...byk hasil ni..berat nampak..
apa lagi test tgk...bukan nak cari SEPIT BIRU...
SEPIT BIRU kat sungai...tak sempat pegi..pasalnya jam dah pukol 3-4...
saje je ni...test power...
huh member ni nak cari stok lauk seminggu ni...

aku dapat jugak rezeki tp sori la tak snap pun pasal takat jenak kurang dari 500gram aku segan nak interprem..
kat area ni ada chalet yg disediakan..emmm boleh tahan..
dulu hak milik Al Arqam..skang mungkin penjajah mana ntah yg ambil alih..
oleh sebab Tosei n itli yg aku makan tadi dah hancur dalam perut..aku pun mula buat open house kat tepi laut tu...
Bekal ni aku import dari pasal malam di bandar Muazam Shah..
Not bad...hehe...ini yg aku bedal dulu...
tapi yg aku cari yg mentah bukan yg dah masak ini...makan ngan lemang pun sodap..hehe...
kemain lagi...DAN INI LAH DIA SEPIT BIRU/UDANG GALAH YG TELAH BERJAYA AKU BAWAK BALIK KE MELAKA...COMEY2 SEMUANYA..MURAH AJE...KALAU DI LUBOK CHINA SEKILO RM50 TAPI DI KUALA ROMPIN SELEPAS AKU MEMUJUK DAN BERMANJA2 DENGAN PAKCIK JUAL UDANG GALAH INI...3 KILO HANYA RM65 AJE...HEHE..JANGAN JELES TUK KETUA KAMPUNG PANTAI BERNAS LANJUT KUALA ROMPIN OOIIII....
Selesai Maghrib aku berangkat balik ke Bumi Hang Tuah...mungkin aku akan kemari lagi utk menjenguk udang galah free aku..InsyaAllah...raya Krismas...
Ciaow...

12 comments:

mamai said...

kalau kau nak pie next time aku nak ikut yer

Anonymous said...

wow
ada pncing la!!!!
kalau la ada dsini tmpt bgitu.
best btol pg memncing n dapt si sepit biru!

Syima Syaz said...

igtkan ape lah sepit biru....

Hezesuze said...

haishhh nape xajak ze.....ekekeke nk jgak sepit biru tu....huahuahua

peridot sepi said...

rajin ko eak kesana kemari...

MY HEART said...

Sue, kalo ko pegi lagi kasitau aku.. aku nak oder kat ko 6 kelo.. ahaks!

Mr.J said...

sedap nyer. tapi sayang i tak boleh makan benda ni. alergic. pernah juga main bantai je makan udang ni , poastu hah sengsaralah kegatalan di badan.


Iklhas
Mr. J

farish izaryl @izreez said...

tringin plak nk p mncing!

kirana said...

Wahhh... sonok nyer adventure cam gitu, kan? Ingatkan sepit biru tu ketam, udang rupe nyer! Rasa camner? Cam udang jgak ke? Wakakakakaka... mesti la rasa udang gak tapi mgkin special skit???

Dee said...

pergh..udang galah..best2..

adiwarnatasya said...

Owahhh,
Sedapnyerr udang2 itewww...fresh...tentu manis kan...

Anonymous said...

rm 25 sekilo di kuala rompin adalah standart harga la kak..
pada musim udang banyak just rm 18 jer skilo..