Thursday, November 12, 2009

SALAH KAH AKU?

Aku semenjak 2 menjak ni agak malas utk melakukan aktiviti2 org gaji dirumah..termasuk la memandikan MAD @ ducati kesayanganku....Dan jugak MBT @ volvo xc60 pujaanku...

Bukan apa fren..skang musim ujan...kalau aku basuh diaorg sampai berkilat memancar2 pun..tak sampai 2 jam mesti kelam balik..so aku ambik tindakan tengok aje dari dalam umah ke2-2 belaan aku tu disirami ujan..maklum la umah aku ni tak de garaj..parking terbuka..

Tapi petang tadi aku sedih tengok volvo xc60 aku duduk sebelah wira yang begitu bersih skali walaupun hari hujan...aku berkata dalam hati...volvo aku kelam sebab tak basuh pasal hari ujan ke sebab aku malas...jadi sepanjang perjalanan balik didalam ujan yg agak lebat...aku dapat 1 idea yang agak canggih dan jarang org buat...

Sampai dirumah ujan masih lagi lebat...yes..aku pandang kiri dan kanan...aku terus capai payung aku dalam bonet dan kain lap kuning tu...apa lagi sambil berpayung ala2 cik kiah aku pun lap volvo aku dalam ujan...hilang segala garis2 itam..debu...sawang...taik burung...huh...boleh tahan jugak bersihnya...hilang kelam tuh...dah selesai...aku buat inspection lagi...ok bersih...bila aku nak masuk umh..aku sempat dongak tengok keatas..bukan apa..nak check mana tau kut2 ada penonton...gulpp..sah ada org tengok..mamat atas umah aku..duk tgk dr balcony..bila mata bertentang mata terus dia tegur..."nak jimat air ke kak?" ...sungguh keji soklan ituh...kepala hangguk ko jimat air...kan nanti bila aku jirus air dalam ujan ko kata.."akak dah gila ke?"...tp aku tak kata la gitu secara live..aku cuma cakap..."itu aje yg dapat dari tak de langsung.." cover dik...tp tak salahkan apa yg aku buat...ke salah?

Aku masuk umh..perut dah mintak makan..sungguh tak sekolah perut aku nih...jap yep perut aku masak jap.... masak apa yang ada belen2... TARA..KUEY TEOW CANTONESE....
di sebabkan lapo pasal "basuh" kete td..maka habis licin kuey teow aku..hari2 makan kuey teow...muka pun dah berjalur2...Skang dah pukul 9.10pm..mata aku dah melayu...aku bam bam dulu la.. ciaow...

17 comments:

Nl said...

oh syedapnya huhuhuhuhu....

errr salah tu tetap salah...
tapi musim hujan nih kalau basuh keta atau moto kejap jerlah boleh tahan huhuhu

Syima Syaz said...

meleleh.... lapa~

mamai said...

nak pinjam ducati 999 tu dah lama aku ngidam

Kebun Pokleh said...

hahaha...lawak jer kena sound tu.. x sangka plak ade yg dok perati ek. hahaha..

Eliss said...

keta aku pun dah tak rupa keta..leh tolong basuhkan sekali :P

sue-ab said...

NAQEEB : AKU STUJU APA KO CAKAP..

sue-ab said...

MAMAI : HAH KO NAK PINJAM???..BOLEY...TP MASA KO BAWAK TU KO SPARE DUIT LEBIH SIKIT..TAKUT DIA BATUK2 TGH JALAN..

sue-ab said...

ELIS : ALA KO TUNGGU JE TIME UJAN LEBAT..

adiwarnatasya said...

Owahhh;
Sedapnyerr akak kuey tiaw tu:)...
Yummm..yummm..
Tetiba rasa lapar pulak nie...

|| NaFiRaa || said...

sedapnye~ adesss laaa (sambil pejam mata)

peridot sepi said...

sue, aku suka komen ko, mmg melaka abis beb...
mmg ada kalanya syahdu blog aku, adakalanya dorang baca, ada yang dorang tersentap, sbb aku kan ada citer pasal tmpt keja...
aku tutup kejap jer... bagi reda sikit... tengok la nt mcmane...
thanks sbb bg sokongan...

farish izaryl @izreez said...

cdapnya nk rase akk msak gak!

ALoNa CintamaniszLite said...

sedap ler nampak kue teow yg hang masak ni...tp betul ke sedap?? hehe...lepas mkn tu mana leh hang bam2...hang kena berkungfu dulu...

Dee said...

mesti ko takut aku bg komen mtk resepi kan...hahaha..

bagus cara ko tu..jimat air..betul2..

kirana said...

Tak nak basuh takpe, meh bagi akak je! Nanti akak basuhkan!

JijahJambu@Jj said...

jawapan yang paling spontan n masuk dek akal ... hehehe

tetiba rasa macam nak makan kweyteow lak ...

Anonymous said...

hmmm mcm sedap je...