Wednesday, November 11, 2009

KUNG FOO??

Ok kita tinggalkan kisah fesyen hazab kat entry bawah tuh...nanti aku hidang lama2..lagi banyak dosa korang duk kutuk diaorg..biar la diaorg nak pakai apa..takat nak londeh sana sini tu biasa la..kalau tak londeh tu bukan artis namanya...ok petang ni aku nak masak apa yep...tak mo la yang heavy...yang sedang2 aje..tekak ni teringin nak makan Kuey Teow Kong Foo...KUNG FOO??? Korang rasa nape nama makanan ni Kung Foo?? relevan tak ngan rupanya...


kuey teow + telur ni kalau goreng garing2 lagi best... masuk sayur banyak2...besar besar punya!!!!
dah siap...makanan kegemaran ku...asyik makan kat kedai aje menu ni..sekali skala kena makan air tangan sendiri jugak...
rasanya tak beza pun ngan kat kedai kelantan..hehehe...aik...kat bawah ni apa?...

the JAJAN...buat bekalan seminggu nak tengok citer kat bawah ni..skang ni kan TV3 ulang setiap petang..

I like MAK JAH!!! apsal gambo mak jah tak de nih!!
p/s: kali ke 4 aku ulang tengok NK ni dari mula...1. kat tv3 setiap jumaat..2. kat TV3 online...3. Aku donlod dari TV3 online...4.Ulangan setiap Isnin ~ Khamis kat TV3...
Skrip yang paling aku suka dengar..
Mak Jah : selalu sgt adam kena pukul..
Ustaz Hassan : Jah igt abg saje nak pukul dia?...umur dia dah lebih 10 tahun..itu caranya..dan Nabi pun suruh pukul...tapi itu langkah terakhir...bukan yang pertama..tapi abg ambik itu sebagai yang pertama..
Mak Jah : zaman tu semua org pukul anak bang..
Uztaz Hassan : Itu la sebab budak2 sekarang ntah kemana...DUNIA TAK DAPAT AKHIRAT BELUM TENTU....
Huih...I like...
Ciaow..

8 comments:

zino said...

macam yg oder kat kedai tu hehe

sue-ab said...

zino : bro..kalau yang oder punya..rupa nyer tak selambak giteeww..

adiwarnatasya said...

Salam...
Wacaaa...sedapppnya Kuey Teow Kong Foo:)
Jue pun suka Nur Kasih...Tak pernah tinggal lagik woo...
Bestkan cerita nie...i like:)
*Tak sabar nak tunggu Jumaat nie...Nak tgk Adam...*

Syima Syaz said...

citer nur kasih ni...angle dia suprb.
suka sgt!

Eliss said...

aku pun suka nur kasih..kuey tewo kung fu aku suka..

sungguh sinonim :)

sue-ab said...

Ada sesape yang menyampah tengok citer ni tak?

Dee said...

bglah resepi..cara2 nk goreng telur tu ngan kuew tiow..lg satu..ko asik pakai udang besar2 je..jeles aku..

malasz said...

kak dpt x masuk fp mala.
lu x dpt, kak add jer kat nszr_mala@yahoo.com.my..

nak gelak plak den tgk fesyen hazab tu ha.......
tp bab basuh keta dlm ujan tu husb den biaso gak buek kak...

samo lah umah kito x der garaj
(x mampu lg nak bikin garaj).
bab duit org bunian tu pelik lah kan........

ko nie ghajin tol lah msk kak.......bertuah klu jdik jiran ko nie kan.....