Tuesday, December 1, 2009

JIRAN OO JIRAN 3

Petang semalam lepas balik keje sedang aku duk bersenang lenang melihat video aksi terlampau---> "jilat menjilat" tetiba Ang panggil aku kut sliding door yg bukak separuh..alahai potong stim betul..ni mesti nak ajak aku buat ketupat nih...ketupat cina tak best la..tp aku layan jugak...

Aku : ada apa kak?

Ang : td wa pinjam u punya penyapu..cilaka la ini "toyota" tadi masa wa sapu depan sana dia punya laki senang2 saja buang kotak rokok..wa terus sound la..

"toyota" - jiran tingkat atas umh aku..1 family cina jugak yg pakai keta toyota camry yg memang hobi 1 family suka buang sampah kat bawah..harap kete je besar bagak..tong sampah pun tak mampu beli...balik pada slot ketupat cina..

Aku : u sound apa? (soklan ala2 stone fire)

Ang : hello taukey, sampah tak mau buang bawah la..tak ada org mau kutip. U suruh maid u turun bawah angkat ini kotak rokok. (dia sound dalam bahsa cina la-aku translate)

Aku : hehe..abih tu..

Ang : u tau dia cakap apa?..sorry2..terjatuh la..cilaka itu org..pegi mati la..(marah betul dia)..u nak tau semalam dia perli saya tau..

Aku : dia perli apa?

Ang : wa kan baru angkat ini lavina..dia laki bini mau naik atas tegur sama wa la..." wah..congratulation..at last u dapat beli kereta besar.."....dalam hati wa cakap cilaka 100 kali tapi mulut wa cakap...ta da la besar...

Aku : hah dia cakap macam tu ke???..patut la u marah sangat sekarang ni..hikhikhik...

Kadang2 kita dah biasa duk berjiran ngan sesama melayu selalu jadi macam ni..rupanya kalau kaum lain pun lebih kurang jugak..lagi dasat pun ada...

....ciaow...

5 comments:

Anonymous said...

sabar2
kita jadi 1malaysia ni memg byk btul cbrn..uhuhuh

Hezesuze said...

meh duk jiran ngan ze...mesti gemok...muhahahaha

myQza said...

aduhai... cilaka itu jiran .. erk!! over sudeyy

malasz said...

org cina ngumpat lebih kpd materialistik........
org melayu lebih kpd peel/sikap........
org india........lebih kpd........
ayooooooooo....apppaaaaaaa.....ammmaaaaaaaa

Nl said...

hahahaa... biasalah tuuuuuuuuuu