Friday, December 11, 2009

AKU TAK MO JD CIKGU

Aku kalau diberi pilihan kerjaya..aku rasa keje yg paling tak sesuai bagi aku ialah cikgu...mungkin aku tak kuat sabar kut...tapi aku salute cikgu2 di mesia dan seantero dunia...diaorg ni sabar...tabah...dan lain2 la yg aku tak mampu nak buat hari2...kalau ada follower ataupun silent reader aku yg bekerjaya sebagai guru ni aku nak ucapkan...syabas cikgu...emm aku nak tanya...wahai cikgu2 sekelian penah jumpa tak anak murid yg buat esei macam ni... TAJUK KARANGAN..TERIMA KASIH DATUK..

KARANGAN PART 1
KARANGAN PART 2
KARANGAN PART 3
KARANGAN PART 4
Kalau aku la jadi cikgu kepada budak ni..mau aku ni kena telan pil penenang tak pun pil darah tinggi setiap hari...



17 comments:

TuYa said...

hahaahha..
gelak beso Tuya kak baca karangan bebudak nih..

memang dah biasa ngadap ayat2 tonggang terbalik mcm ni bg cikgu2..

Tuya lagi le..tang karangan omputih tu kkdg satu habuk x paham tulisan ejaan deorg..x reti nak bagi markah bape..

endiem said...

kah kah kah...A++

myQza said...

boleh pengsan!!

Yunus Badawi said...

Tapi kerja cikgu banyak cuti hehehe

Syima Syaz said...

aku nak jadi cikgu sbb budak2 mcm ni lah...mesti awet muda sbb gelak je memanjang

Hezesuze said...

haha ze pun xbleh jdi cikgu....mest anak murid takot kot coz garang....muhahaha

lgpun jenis xsabo....huhu

Abang Lan said...

TAPI KAN... TAK ELOK CIKGU DEDAHKAN KELEMAHAN MURID PADA UMUM MACAM NI. KALAU MURID LEMAH DIDIK JER SETAKAT YANG TERMAMPU. DAH MEMANG TUGAS CIKGU KAN???

TAK PAYAH NAK BAGI TAU PADA UMUM. MALU NANTI BUDAK TU. MAK BAPA DIA PUN MALU GAK...

TANGAN KANAN MEMBERI... BIARLAH TANGAN KIRI SENDIRIPUN TAK TAHU...

Anonymous said...

Ha..ha..saya cikgu.Kadang2 karenah budak2 ni menguji kesabaran tapi sabar tu penting utk layan karenah anak2 ni

nor64 said...

salam su..

hahaha...memang ketawa kalau 1 paper je mcm nitapi kalau 50% paper macam ni nak kena check mau lempor dalam tong sampah kekekekeh..apakan daya..namanya cikgu...inilah yang kena tengok hari-hari..bagus cikgu yang check papaer budak ni tanda semua kesalahan..syabasssss

nor64 said...

salam su..

hahaha...memang ketawa kalau 1 paper je mcm nitapi kalau 50% paper macam ni nak kena check mau lempor dalam tong sampah kekekekeh..apakan daya..namanya cikgu...inilah yang kena tengok hari-hari..bagus cikgu yang check papaer budak ni tanda semua kesalahan..syabasssss

nor64 said...

salam su..

hahaha...memang ketawa kalau 1 paper je mcm nitapi kalau 50% paper macam ni nak kena check mau lempor dalam tong sampah kekekekeh..apakan daya..namanya cikgu...inilah yang kena tengok hari-hari..bagus cikgu yang check papaer budak ni tanda semua kesalahan..syabasssss

nor64 said...

salam su..

hahaha...memang ketawa kalau 1 paper je mcm nitapi kalau 50% paper macam ni nak kena check mau lempor dalam tong sampah kekekekeh..apakan daya..namanya cikgu...inilah yang kena tengok hari-hari..bagus cikgu yang check papaer budak ni tanda semua kesalahan..syabasssss

Nl said...

jadi nurse lah best sbb dia akan cakap "next..." huhuhu

mamai said...

aku juga tak mungkin jadi cikgu jika begini

adiwarnatasya said...

Akak,
Gilerr kelakar Hehehhh:)

Dee said...

aku pun xleh jd cikgu..jenis cpt marah..hahaha..mau hari2 aku dpt surat layang/ugutan..

Anonymous said...

alahai....korang dulu pon mcm tu juga.hehehehehehe