Tuesday, October 23, 2012

MENU : SANDWICH TELUR

As-salam...selamat tengahari..dah nak dekat lunch hour ni aku dah selamat habiskan 2 mug milo..aku ni milo@koko@chocalate addict..hehehe...tghri ni lunch hour aku layan online novel je la macam biasa..makan?..ermm tak..breakfast dah makan banyak..hehehe..kenyang lagi.. HEAVY BRUNCH...

Seperti biasa pepagi lagi aku mesti prepare breakfast @ bekal hehehe...mcm budak skolah..tapi kadang2 tu tak de idea nak buat apa so resultnya tak buat apa2 gak..asyik duk membeli aje bfast bosan..tak pe la..bawak roti kosong pun ok..cicah la ngan milo..lagi best..ho liaawww...

Jom kita share bfast ringkas dan mudah pepagi buta kalau terlambat bangun ke apa tak sempat nak buat menu canggih2..SANDWICH TELUR the best solution...

1. Telur rebus di lenyek2 + mayonis + garam + lada sulah@serbuk lada hitam (pagi td aku guna serbuk lada hitam) - gaul sebati bahan2 tu..

2. Bakar roti (tak bakar pun tak pe) - aku suka bakar bukan guna toaster tapi aku letas atas kuali leper..bakar sebelah aje..nak sapu planta@butter kat roti pun boleh (pagi tadi tak sapu apa2)

3. Letakkan telur diatas ke atas roti..letakkan jugak kepingan tomato dan salad (kerinting) - aku punya pg tadi letak timun sbb stok salad sudah habis..heheheh...

4. Sesetengah orang akan potong bahagian tepi roti yg keras tu tapi aku tak potong sebab bahagian tu aku makan heheheh.(semua makan tau, tiada pembaziran)

5. Lastly, potong tengah jadikan 3 segi..senang nak packing dalam brunch box...

Selesai...simplekan..hari2 pun boleh buat sampai bosan biru muka..

Selamat makan tengahari semua..bye!