Monday, October 22, 2012

MENU : MEE GORENG 10MIN

As-salam....apa khabar hari ni semua? dah malam ni..dah dinner? menu apa?..busy body gak aku ni kan..alah tanya makan apa pun takan busy body gak..hehhehe..petang tadi aku plan mlm ni tak nak la masak..nak kurangkan sikit aktiviti makan ni..tapi lepas balik joging tadi..tetiba plak perut nyanyi lagu siti nohaliza..maklum la makan last td masa breakfast..errmm patut la dia menyanyi..
Sampai aje rumah, apa lagi bersilat jap kat dapur...bkk fridge intai apa yang ada...errmmm..sesuatu yg simple aje dah la..nasik? no no no..byk keje tuh..
 

Mee goreng 10 min..hhahaha..
 
Bahan2 memang dah siap prepare dalam fridge tu pasal 10 min aje..
 
1. Tumis bawang putih ketuk + bawang merah kisar + cili boh
2. Dah masak bahan atas tu masuk kan hati + pedal ayam -kali ni aku guna organ dalam aje..sbb isi ayam masih keras tak kuasa nak tunggu lama..
3.Masukkan air sikit supaya mee tak kering sangat..sesuka hati la nak kering sangat atau basah2 lembab katulistiwa..
4. Biasanya aku masukkan sebijik telur...kacau perlahan2 tapi kali ni aku tak masukkan..aku nak mee tu kosong aje..
5. Tuangkan kicap manis + garam + aji
6. Masukkan mee..kacau sebati..hahah sebati gitu..dah nak separuh masak mee tu..masukkan taugeh @ sayur2an lain..tp mlm ni aku guna taugeh aje..nak cepat siap punya pasal..huhuhu
7. Dah ok semua..aku pun ngap!!
 
Alhamdullillah kenyang porut den!
Tetiba terdengar...assalamualaikummmmmm!!!!mak aih ada orang datang la..
oooo my fren...hahha..aloo fren apasal tak call nak datang tetiba je timbul..jemput masuk..apa kes?
hehe..ropanya my fren datang antar doyan @ durian..mak aih kalau lah tau dapat rezeki doyan tak de la aku bersilat kat dapur tadi...hehehe..tak pe la..dah rezeki berlipat ganda namanya..terima kasih my fren..bau durian menyengat idung ..apa lagi..sembelih la..
 


Haaaa....ganas tak durian ni..berkilat siut..hahaha..camera trick tu jangan percaya..taste like heaven...
Bye...