Monday, October 8, 2012

BUKA PINTU RUMAH

Assalamualaikum wbt....apa khabar kaum keluarga,kawan2,sahabat2,sayang2,seteru2,competitorsss2 semua? Lama aku tak buka pintu umah ni? Lama betul aku cuti raya kan..huhu..dah nak hampir raya haji la pulak..nasib baik tak bukak pintu raya tahun depan..huhuhu...

Selama ni aku menghilang disebabkan situasi kerjaya tak mengizinkan untuk aku duk mengarang lama2..bila dah sampai rumah,masa  pulak tak mengizinkan, byk kerja nak buat..pegi berlari lah..pegi kelas mlm la..tgk tv la...tertido awal la...hari minggu plak..mmg full giler..

Tapi hari ni free pulakkan..hari ni aku MC la!!!!hehehe...dah 3 hari sakit gigi tahap kronik..hari ni baru jejakkan kaki ke klinik...sakit dari hari Jumaat lepas..igtkan tak serius, just amik painkiller aje..sabtu bertambah lak sakit..tak gi lagi klinik..hari ahad lagi parah,nak gi klinik sure sumer klinik tutup..nak menangis aku dibuatnya..pagi tadi aku dah surrender...awalnya aku tak nak cabut,sayang..gigi aku masih cukup sifat cuma tak tau mana lobang buat onar tu..doktor pun pening kepala carik..diketuk2 sakit..disembur angin lagi sakit..keluar air mata aku..last skali dia jumpa onarnya "ada crack"..terus cakap "kita cabut"...alah...tak leh tampal ke doktor..."tak leh-crack dah besar"...sebenarnya tahun lepas aku dah pernah tampal kat tempat yg sama..so kali ni tak dapat diselamatkan lagi..ini first time aku cabut gigi..maksud aku gigi yang berguna pakai..sebelum ni aku hanya penah cabut 4 batang geraham bongsu..atas nasihat doktor jugak sebab gigi geraham bongsu ni ada pun menyusahkan, tak de lagi ok..so aku cabut sumernya..tapi tak la sakit sangat sbb cabut dalam keadaan tak sakit, dan tunjangnya pendek aje...
Tapi kali ini azab sikit..dah lah tengah sakit..time dentist nak cocok bius pada tepi gigi dan jugak tepi lelangit..aku rasa cam nak pengsan..sakit giler...rasa nak tanggal lelangit aku..terasa jarum besi yg berukur lilit 3btg jarum peniti tu rodok aku punya lelangit..istighfar aku dlm hati..nape la sakit sgt woii..dah selesai bahagian rodok merodok, doktor suh aku duk luar jap kasi itu bius berjoget dalam mulut aku sebelum masuk fasa seterusnya..terasa bengong sekejap..
10 min selepas tu..nama aku dipanggil balik..jantung aku berdenyut laju..kalau time ni check ECG kat dada aku pasti aku disahkan kena sakit jantung plak..apa pun sabo2..istighfar lebih2 sikit..doktor pun test tahap performance ubat bius yg dia rodok td..diketuk2 gigi aku..tetiba aku jerit..bukan sakit sangat pun sakit sikit2 je..ngilu je lebih..doktor terperanjat.."sakit lagi ke?kalau sakit kita kena tambah ubat bius.."..dengar aje ungkapan2 syahdu tu..terus aku cakap "saya seram doktor ketuk2 tu hehehe..terperanjat den"..bila dia suh aku nganga mulut..aku berserah aje..dia goyang2 kan gigi aku ibarat nak cabut batang pokok pisang..bergoyang goyang kepala aku...aku tutup mata sebab tak sanggup nak tgk tangan doktor tu tgh bersungguh2 cabut pokok pisang..selepas 3 minit bunyi..kraakkk...ayoyoyo...kedua2 tangan aku cengkam tilam ler...tak sakit tapi lain mcm rasa,rasa yang tak leh nak gambarkan.."sikit lagi" doktor ni asyik duk ulang2 dan ulang..tahap kekerasan dan kezaliman dia kat gigi aku ni bertambah...katanya "geraham ni ada tiga akar tu pasal susah sikit...tahan ye..dah nak siap dah..jgn keraskan nanti patah pulak gigi"...wahai doktor yang budiman..aku ni tgh sakit bro..ko buat gitu rasa mcm nak barai rahang aku...aku rasa mcm sumer gigi aku ko nak cabut tahu tak bro...tapi aku tak la nak marah doktor..dah tentu ini procedure nya..tabah je..akhirnya selepas 8min aku rasa..krakkkkkk.....nak luruh jantung aku..peluh merenik kat dahi, kelopak mata, hidung dan jugak seluruh tubuh..menggigil aku dibuatnya..
"Alhamdulillah...dah ok"...terus dia sumbat kapas dalam mulut aku..saat tu aku rasa bengong...lebih bengong dari td.."awak nak ke gigi awak ni?" -mana doktor?- "ni"...mak aih kemain beso gigi geraham aku..terperanjat..mula2 td masa tunggu nak cabut mmg aku plan nak simpan bwk balik gigi tu..bila terpandang aje terus cancel..boleh mengigau ni..
Dah selesai..tapi sekarang ni ubat bius dah berkurangan...sakit bekas kekejaman dan kekerasan cabutan paksaan td mula terasa..darah belum berhenti..dah 10 keping kapas bertukar ganti...sakit la woiii!!! perut pun dah berbunyi mintak diisi...rahang aku sakit la..sabo la..minum air masak je dulu yep! Astaghfirrullahalazhimmmm.....


Harap2 esok bleh senyum..Jumpa lagi..muaahhhhh!!