Tuesday, October 23, 2012

MENU : ROTI JOHN KU

Salam semua..kepada yang dah nak tido tu..basuh kaki dulu..nanti dapat sawan ngigau pulak..malam ni aku malas nak nonton Adam &Hawa.lambat..tak tgk pun tak pe..bleh tgk online..tak de la sakit ati bila kita tengah stim tgk tetiba bersambung..boleh bikin hati panas..kalu tgk kut online..bleh tgk 2 episode skali gus...cuma kena sabar la sikit..tuan punya tu upload..hehehhhh...so bleh tido awal...
Mata dah ngantuk..perut dah kenyang pekena Roti John @ Roti Aku 2 bantal tadi..aku tukar la nama tu jadi Roti Sue..penat aku buat td tetiba John plak dapat nama..yenna dey!
Aku buat roti ni tak de la gempak sangat bahan2nya...banyak bahan aku tak guna..sbb tak de stok kat umah..aku malas nak gi shopping barang dapur lagi..so guna la leftover yang ada...hik hik hik...janji selera ada mari..meh aku share ngan korang resipi Roti Sue aku yang simple dan hentam apa pun boleh ni..
ROTI JOHN SUE
 
1. Panaskan kuali...tumis bawang putih cincang..kemudian masukkan daging kisar...goreng la daging tu sehingga masak...
 
2. Lepas daging kisar tu masak..masukkan di dalam telur yang telah di pukul..masukkan garam skit..lada sulah @ serbuk lada hitam- aku taruk 2-2..hehehe..
 
3. Sapukan planta pada roti frankfurter..roti tu aku belah habih..setengah org tak belah habis..ikut selera sendiri lah..kemudian roti tu taruklah atas kuali..dah kekuningan kasi angkat..aku lebih suka kehitaman sikit..bukan hangus tau..kalau hitam skit tu dia akan rangup bila digigit nanti...wallawey....
 
4. Kemudian tarukkan bancuhan telur dengan daging td keatas roti...dan telungkupkan roti tu atas pan..tunggu sehingga masak..ulang proses tu pada roti yang sebelah lagi..biasanya telur dagig ni ada sebelah aje..tp aku suka kalau ada daging byk..so kena 2-2 belah la...
 

5. Tak perlu lama2..pastikan telur masak aje sudah cukup, jgn risau pasal daging..sbb aku dah goreng dia siap2 td kan...

6. Akhir sekali...bila semua roti dah siap..aku taruk telur sandwich leftover pagi td tu atas nya..letakkan timun..tomato..and mayonis...aku tak letak sos cili sbb kureng minat..biasanya aku letak hirisan kobis..tp kali ni tak letak sebab malas nak hiris kobis..guna yang dah siap aje..senang je kan?..huhu dalam masa 15 min bleh siap...

Alhamdullillah...2 bantal Roti John Sue..aku rasa dah kenyang giler..selamat malam bye !!