Friday, September 16, 2011

APA KES? TEMBAM?

Salam...Selamat Hari Malaysia dan selamat bercuti...hari ni mesti ada lagi orang buat rumah terbuka kan...makcik pun ada jemputan tapi mintak maaf banyak2..makcik tak dapat hadir kengkawan..pasalnya hari ni makcik ada kelas...apa?kelas apa?...kelas taranum..waaa hebat makcik kan nak bertaranum pulak..makcik bohong je..ada lah kelasnya..makcik tengah belajar sesuatu ni...bukan nak berahsia tp makcik ikut tag line makcik ---> SHUT UP!Much More Better..
Pepagi buta td seperti biasa aktiviti berlari di Hutan Rekreasi Ayer Keroh berjalan dengan lancar...hari ni agak sunyi dr hari minggu yang lain..yang ada majoriti bangsa Cina..Melayu hari ni sangat kurang...mungkin diaorg pegi tengok perbarisan agaknya...aku pun ada gak niat nak pegi tgk sebanya ada kengkawan join berkawad..tp aku rasa berjogging lagi penting buat aku...semalam balik dr kerja jiran aku Ang sempat wey wey kan aku...
Ang : wey u! baru sampai ka..huh manyak jem aa...i dr ofis jam 4.30 sulah jem dekat Malim sana..
Aku : i tak lalu Malim td...i lambat i singgah kedai beli ni..(aku tunjuk la plastik beg yg berkoyan2 kat tgn aku)
Ang : apa tu?
Aku : Sup gear box!
Ang : aiya tu kolesterol manyak tinggi oo..oo ya meh..i tengok u sekalang sudah sikit tembam..sebelum raya u manyak kurus...sudah balik sini pipi sulah tembam(muka dia senyum bangang sikit)..apa pasal?
Aku : (kes macam tu pun nak herankan)..hehehe...makan punya pasal la..balik raya gajah pun i makan...hehe..
Aku rasa sampai situ aje perbualan yg patut berlaku antara aku dgn dia..lagi lama nanti hati makin panas pulak..nanti ada gear box ni aku sedekahkan kat dia pulak..tak lalu nak makan..tembam punya pasal..


Whatever...
Ni rendang daging landak...my fren bawak kat opis semalam...first time aku rasa daging landak ni..best jugak..



Nota kaki makcik : Hari ni aku nak gi beli Nasi Ayam Singapore...bukan kat Singapore la..kat melaka ni je...bila nak makan lelebih je terbayang pulak muka Ang yg bg komen yang tulus tu..hehe..sebenarnya jiran aku ni very caring...dia tau apa sahaja aktiviti aku...dan kemana sahaja aku pegi...kalau nak tau kemana aje aku hilang..she is the one who knows..hehe..fengkuang meh!!

3 comments:

Rumah Kuning said...

tembam ke? nampak OK je. hehe

sue-ab said...

to rumah kuning : dalam gamba jgn caya..camera trick!

zino said...

selamat hari raya.....