Tuesday, September 29, 2009

CERITA ORANG..

Tadi aku ada terbaca berita di 1 blog wartawan nih...cerita ni aku tak tau nak kategori kan samada unsur kelako..jenayah..cemas..sedey..atau apa2 aje...ceritanya berkisah..

"Wook Kundur berusia 106 tahun manakala suaminya Mohd Nor Che Musa, 38. Wook bukan orang berharta, dia hanya tinggal di pondok buruk di Kg. Bukit Tok Bat, Kuala Berang, Terengganu.
Kenyataan Wook sebelum ini …
"Layan tempat tidurnya. Yang itu tak payahlah cakap dalam-dalam. Faham sendirilah apa maknanya. Biar saya cakap, yang itupun tak saya abaikan. Berdosa abaikan suami dari segi itu” Hebat Wook, pada usia emas masih 'bertenaga'.
Sebelum mengahwini Mohd Nor, dipanggilnya ‘Non’, Wook mendakwa pernah bersuami 22 lelaki. Pada usia muda, kata Wook, setiap pemuda dikenali pasti mengajaknya berkahwin.
Malangnya, awal Julai lalu Mohd Nor diberkas penguatkuasa Agensi Anti Dadah Kebangsaan berikutan positif dadah jenis heroin dan dimasukkan ke Pusat Pemulihan Penagihan Narkotik di Sg. Besi, Kuala Lumpur.
''Saya harap dia berubah dan bertaubat. Dulu memang dia kerap keluar malam jumpa kawan-kawan. Dia juga jual kereta dan cincin saya, tapi saya tak syak apa-apa”
Kini, Wook sudah mengetahui hakikat sebenar namun masih menyanjungi suaminya. Hairan bukan? Jam 10 pagi semalam, Wook dengan bantuan ahli perniagaan, Adela Zulfakar dan dua rakannya, Azlina Resad serta suami Mohd Azril Ahmad mempertemukan Wook dan suaminya di Sg. Besi.

Lihat gambar dirakam Kosmo, bagaimana dia gembira memeluk suaminya.Sikap dan keputusan perempuan kekadang sukar difahami samada mereka muda atau sudah dimamah usia. Apapun, jelasnya perempuan tetap memerlukan kasih sayang lelaki tanpa mengira usia. "

Aku termenung kejap memikirkan apa perasaan aku bila dah abih baca citer orang ini..emmm..apa perasaan aku masa ni yep...macam lain macam jek...

Ciaow..

9 comments:

mamai said...

rezeki orang tu saper tahu...
kasih dan sayang tak mengenal usia...siapa cekap dia untung hehehehe tak baik berburuk sangka

suhaila-ab said...

ye la rezeki orgkan...untung badan...

MY HEART said...

Perasaan aku kan sue.. kan sue kan.. jujur tau ni sue.. jujur sesangat hehehe.. perasaan aku ketika ini.. MUAL.

suhaila-ab said...

hahahahhahahahahah......tetiba aku tergelak kemain beso!!!!!

ilLa said...

hahahahahahhahahahahah...
jodo namenye tu...
hahahahahahahhahaha

Syima Syaz said...

sue.......
aku yang muda ni pun kan....
kalau lah wok tuh mak aku kan...
aku mcm erkkkk..... erkkk malu skit lah sue..
22 lelaki tuh.....
ape pasai sampai 22?? mana pi suma??
maaflah...tapi..yelah msg2 lain pendapat kan.

Hezesuze said...

alah kalo pasai smpai kawin 22 lelaki maknyenye dia xreti layan somi ler...oppsssss!!!!

ishh cam nenek & cucu kan kekdahnye..tp tu sume takdir ALLAH swt..so harus reda jek...yg baik dtg nye dari DIA yg bruk tu dtgnye dari kita...huhuhuhuh

Dee said...

samalah..mual..bwk2lah buat amal ibadat je..hehehe..

ayin jemin said...

serius.
sy gk geli pula.hehhehe
tp nak buat mcm na..dah dia suka..



btw,
sy tag kamu!
sila lawat blog utk meliht soalan.