Friday, September 25, 2009

RAYA DAH ABIH KE??

Sepanjang cuti raya di kampung haku yang tercinta...hanya bukak lappy aku 1-2 kali aje..tak de mood nak update apa2...nak baca apa2...nak tengok apa2...bukan apa....rasa malas melanda...lappy terbukak sampai berabuk...semalam dalam perjalanan pulang ke Melaka macam2 hal berlaku di sepanjang jalan...bukan aku buat hal..tapi pengguna jalan raya yang lain yg buat hal...aku bersabo aje...sebagai pemandu yang 'berhemah' aku mesti kuatkan iman walau apa pun yang berlaku...nak tau citer?..aku citer sikit..
Dipendekkan citer aku berselisih dengan 1 kereta wira berplat TAB 5*** dari area umh aku hingga la ke Dungun aku ber'sumaker' dengan dia ni....pemandunya lelaki dan penumpang2 ada lah bini(agaknya la) kat belakang aweks 2 org....dan aku rasa aku tak perasan sorg2 bersumaker dengan dia ni..sebab setiap kali sampai di traffic light dia membako ekzos ketenya itu. sambil pandang senyum2 lembu kat aku...aku sikit pun tak heran...aku selalu nasihat kan diri aku yg ala ala ni supaya bersabo...

Sebelum melintasi politeknik Dungun keadaan jalan agak canggih seperti litar Sepang..apa lagi wira ini telah memecut dan melenggok depan kete aku yg kecik molek yg ala2 ini..hanya keta aku berdua aje dengan dia...aku tekan dia tekan aku tekan dia tekan....bukan laju sangat pun aku bawak tp wira tu aje terkinja2..terjolok jolok...lepas tu aku malas nak layan lagi sebab aku tau depan sana ada selekoh tajam lalu aku perlahan kan sikecik aku ni dari 130 yg bersederhana ringan kepada 80 sahaja mengikut arahan kerajaan....utk tidak terus melayan dia yg tak sado diri itu..aku pun berhenti ditepi jalan dan singgah kedai runcit utk beli sekotak air oren..sebab haus semacam aje rasanya...dan aku sambung perjalanan...sesampai aku di selekoh tajam di Bukit Bauk(kalau tak silap aku la namanya) aku nampak ramai org dan 2-3 kete berenti...rupanya ada kete telah terjunam dalam semak sebelah kiri...bukan semak tapi anak gaung la..tapi bontot bonet leh nampak lagi la...aku perlahan kan kecik molek...skali aku nampak TAB 5*** yang telah tertonggeng di dalam anak gaung ituh!!!!!....subhanallah....aku igt dah sampai kat tempat dia nak beraya..kat situ rupanya pegi..nak buat canner kan..dah nasib dia...lepas terperanjat beruk dan mengucap 2,3,4,5 kali..aku pun meneruskan perjalanan aku ke Melaka dengan lebih berhemah dan bersopan...jadikan TAB sebagai 1 teladan....aku pun tak tau apa keadaan diaorg..yg aku nampak selepas aku menyambung perjalanan..ada 2 ambulan tengah bersumaker pulak..mesti nak ambik brader TAB dan aweks nyer...sadis...

Kepada korang yang masih beraya sakan..berhati2 dijalan raya...jangan jadi hantu raya...
1 pesanan dari aku "HIDUP BIAR BERAKAL..MATI JANGAN JADI HANTU"
Ciaow....

11 comments:

♥cybermummy♥ said...

Selamat Hari Raya Sue..
Amboi !! cun nya di Hari Raya ..
Selamat kan Sue tak ikut kan hati berlumba ngan cik TAB tu ... Kalau tak sesama tertonggeng kat gaung tu .. Nauzubillah ..

suhaila-ab said...

ishhh....aku ok je...tak ikut hati...ikut hati mati..ikut rasa gemok lerrrr....

T.u.Y.a said...

selamat hari raya kak su..
nasib le kan si TAB tu..
nak sangat ber'sumaker'nye time2 raya ni..

alangkan racer pro Filepe Massa tu pun terjungkang koma eksident kat tek..
ni lak si brader TAB yang x bape nak trek tu kan..

macam 2 hal org skang ni..

ayin jemin said...

dia saja nak tunjuk dia laju tu..hahaha
abaikan~~

suhaila-ab said...

tuya : tak baik ko kutuk brader tu...tapi tak pe..aku pun dah kutuk n seranah dia dah sebelum kejadian tp selepas kejadian apa lak nasib dia..mesti dia teringat2 muka aku ni...

ayin : kalau laju sgt tak pe ler ayin...ni dia tekan bagai nak rak tp bersaing ngan aku yg slow ni jugak...tu buat aku kompius..

Hezesuze said...

peeewwwiittttt!!! cun nye dia...ahaks! slmt ari raya sue...nape xde pic laki ko...haishhh!!

peridot sepi said...

tulah, tuhan bayar cash sekarang ni...

malasszz said...

ko pon jdik minah rempit ke kak........

J@J@ / Bini The Rock said...

salam Lebaran...

mmg time raya ni semua org berpusu2 kejar mengejar..lagi2 klu derang berkonvoi 3 4 bj kete..harus berlumba2....

bila tgk plat kete...semua berpangkal hurup 'W' atau 'B'....

jakun kah mereka dgn jln kampung erk??

MY HEART said...

Selamat hari raya sue.. mahap zahir batin wokeh!

Dee said...

sib baik sue ok je..x lyn cik TAB tu..kalo x masuk TAB longkanglah..itu duit gambar mr bean..comellah..