Wednesday, January 2, 2013

PULAU SIBU 3

Kisah Pulau Sibu 1  Pulau Sibu 2

Salam..selamat petang semua..hari pertama bekerja pada tahun 2013..mood stabil je..semoga tahun baru ni aku lebih kuat bekerja..hooray!.kepada anak2 yang baru masuk sekolah..belajar bebaik yer..dah besar senang hidup..jangan bergantung hidup dengan org lain..tak dapat kecapi kepuasan dalam hidup nanti tau...nasihat pendek seketot dari aku...


Kita sambung balik album kisah Pulau Sibu..


Pemandangan dari bilik kami..hari pertama jejak kaki..aku tengok kiri kanan ada jiran tak..boleh tegur2..tp hampeh tak de..maknanya kami berdua aje dikejiranan ini..ada pun 1 family dihujung terrace ni..

 Sementara nak tunggu luggage kami sampai..aku test camera henpun ciken dulu..

 Bilik yang agak besar sesuai untuk kami berdua yang membesar bagai johan ni..

 Suasana yang sunyi aman damai..

Selesa...aku ni jenis tak kisah bilik canner rupa pun..janji boleh tido..boleh mandi dengan aman...itu sudah cukup..

Ekh apa ni?kedai runcit mana plak nih?...haha...siap bawak piok belanga...ko ada?tak de kan..siap ada cooler ice box..ko ada?tak de...hahaha..percutian kali ni yang pertama bagi aku dan Miss S bawak bekalan main masak2..sebelum ni kalau kami kemana2, hanya makan kat kedai aje..kalau aku travel sorang ataupun group lain pun asyik makan luar aje..bekalan roti aje yang ada..tapi kali ni lain dari yang lain..kami nak main masak-masak dalam bilik!!!! Tapi aku nak buat pembetulan sikit...dulu masa ke Pulau Tioman pun aku ada bwk bekalan..udang 1 tong utk bbq..lupa pulakkk...tapi tu ramai2..kalau kami berdua lom penah..hikhikhik..


Selepas penat punggah beg dan lunch nasik berlauk ikan +sambal petai tapau kat jeti tg leman tadi, aku pun keluar sedut udara nyaman dan explore apa yang ada kat pulau ni..berdekatan ngan bilik aku ada tennis court ni..teringat masa zaman2 main tennis ngan nicole kidman david dulu..kesian dia selalu kalah ngan aku..pang!!!rudolf lempang aku tetiba..

 Relax arrr...aku baru nak berangan..ko sorang seko je ke?..mana geng lain?

 Wey aku cakap ngan ko ni? apasal sombong sangat..tampau kang!

 Berlagak gak muka ko ni kan?  aku nak tanya sikit...ko ni rusa ke kambinnn?-rusa: sengal!- oo rusa..kalu aku potong kepala ko..bodi dah jadi kambinnnn jantan..kental badan ko ni..main besi ke?

Hey manusia..ko jangan ganggu ketenteraman aku boleh tak? .. boley je...aku ni jakun skit tengok ko ni..boley arr aku lepak sini jap..teman ko makan..aku tak penah duk dekat2 ngan ghuse sebelum ni..1st time jumpa kaum ko kat Pahang dulu...tapi tu diaorg duk lam kandang..ko best kan duk sini..bebas je..

 Boley arr best sini..bini aku pun ada..awek pun ramai..nama aku seman the rudolf..ko nama apa? aku erra pajirah..panggil aku erra pun boleh..

 Eh erra..kenalkan ni bini aku..amilia emelda...awek2 aku kat sana..nanti karang2 ko kenal la.
Seman ko nak gi mana? Ko nak balik dah ke?

Bini aku amilia dah jeles la ko ada sini, nanti seminggu dia tak layan aku..aku blah dulu lah.. Elleh itu pun nak jeles..pi telongkop lah..

Bersambung...