Tuesday, October 25, 2011

RAYUAN MU

Salam...esok cuti..yahooo....duk umah boleh tengok movie2 yang ada dalam hard disk tu...tak sabar nak tengok "Real steel"...tak sempat nak tengok wayang citer ni...tak de sape nak teman..sedih tak?hehhe...
Semalam selepas je post entry..aku terus ke klinik..skali tengok Dr Amir daaaa.....ingatkan Dr Nazim...kenapa aku tak nak Dr Amir??heheh...sebab aku suka Dr Nazim, tu pasal aku tak nak Dr Amir...paham2 je la..sakit2 pun selera mata kena ambik port gak...
So semlm balik aje keje aku rehat sungguh2 kat umah...10 jam tido..dah cukup buat demam aku baik...alhamdullillah...
Datang kerja hari ni dengan mood yang agak baik dr sebelum ni..bila dah muka ada senyum..ada sesorang datang merayu...aku memang kalah pada rayuan...itu kelemahan aku...
- time aku sakit bagai nak rak orang ajak aku keluar..aku keluar jugak
- time aku banyak kerja orang ajak aku berbual selesai masalah dia..aku tinggalkan kerja aku
- time aku kesesakkan duit..org mintak belanja..aku belanja jugak
- time aku tak de masa lapang@sibuk luar waktu keje org ajak tgk wayang aku pergi jugak
- time aku kenyang org ajak aku keluar makan..aku pegi jugak makan...
- time hati aku kata tak boleh bila org kata nak jugak..aku ikutkan jugak...
dan pelbagai lagi kes aku hadapi..semuanya disebabkan rayuan...aku sememangnya tak reti untuk mengatakan TIDAK..dan aku tak suka buat org rasa frust..aku frust tak pe..sebab aku kalau frust pun dalam sejam je...hehhehhe...pernah jugak aku menolak ajakan org ni...tp aku rasa bersalah la..mesti aku tak boleh nak tolak dengan cakap depan2..mesti aku bg tahu kut sms..hehhe..dah semestinya "sori" mendahului ayat aku...takut org kecik ati...tapi penolakkan ni jarang berlaku..apa2 kes mesti aku setuju aje...harap2 suatu hari nanti aku pandai untuk bertindak adil kat diri aku...KATAKAN TIDAK PADA SESUATU YANG AKU TAK NAK...prinsip baru ke ni...nanti la aku pikirkan nak ubah atau tambah prinsip aku ni ke tak...prinsip lama..SHUT UP...masih kekal seperti biasa...

Nota kaki makcik : rayuan yang melemahkan makcik datang dr org2 yang makcik sayang..kalau org yang makcik tak suka...pegi la telongkop sama kau!!

No comments: