Monday, August 16, 2010

MY INTERNATIONAL BF...

KUALA LUMPUR:
Selepas 72 jam dilaporkan hilang, seorang gadis remaja berusia 19 tahun dikesan berada di Cape Town, Afrika Selatan kerana mengikut seorang lelaki warga asing dipercayai anggota sindiket pengedaran dadah antarabangsa yang beroperasi di ibu negara.
Mangsa, Nur Dhiya Ain Rosman dari Jalan Tun Sambanthan 4, Brickfields yang sedang mencari pekerjaan dikatakan mula mengenali lelaki itu sejak pertengahan bulan lalu selepas diperkenalkan oleh seorang rakannya.
Ibu mangsa, Roslah Abdul Jani, 43, berkata anak perempuannya itu tidak pernah menimbulkan masalah, malah sering menghabiskan masa di rumah membantu menjaga adiknya. Kelakuannya sedikit berubah selepas mengenali lelaki itu. Dia tidak lagi mendengar kata dan lebih suka menghabiskan masa di luar. Dhiya pernah menyatakan hasratnya mahu melancong ke luar negara tetapi saya melarang kerana bimbang sesuatu buruk berlaku ke atasnya, katanya kepada pemberita, di sini semalam.
Beliau sebelum itu menemui Pengerusi Biro Aduan Komuniti Pemuda UMNO, Datuk Muhammad Khairun Aseh, di pejabatnya di sini bagi meminta bantuan mengesan dan menyelamatkan anak perempuannya itu. Kali terakhir beliau mendengar suara anak gadisnya itu melalui panggilan telefon pada awal pagi hari kehilangannya. Dhiya menghubungi saya kira-kira jam 12.10 pagi, ketika saya dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur dari Melaka. Dalam panggilan telefonnya itu, Dhiya memberitahu sudah berada di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Sepang bersama kenalannya, seorang lelaki warga Afrika, katanya.


* Huh tu boleh kategori MANGSA ke? Itu sendiri cari pasal....bodoh piang punya orang...mamat tinted 100% pun leh merembes...kenal kat pesbuk ke???

2 comments:

Hezesuze said...

mmg carik pasal jek tu...huhu

Syima Syaz said...

takde masalah, cari masalah...