Thursday, August 12, 2010

NAFSOO SERAKOH...






"Bila datang Ramadhan....syaitan semua diikat..."
Semalam aku tengok kat tv..promosi buffet Ramadhan berharga RM99++ untuk seorg dewasa...apa kah jenis makan nak makan sampai harga 100 lebih utk 1 perut tu...bukan boleh mencekik byk2 pun...utk kanak2 6-12 thn pulak 50% kurang dr dewasa...budak2 makan sampai rm50??makan apa dik...
Bila kita gi pasar Ramadhan pulok...penuh ngan lautan manusia...sumer nak dibelinyer.... nampak tepong pelita... whoaaaaa sodap tepong pelita ni, beli sehengget, nampak getas2 whoaaaaaaaaaaa sodap ni, beli sehengget, nampak roti john..roti steve...roti michael.. whoaaaaaaaaaaa sedap nih... beli 4 bijik...nasi hayam...beli fat rice...beli nasi beriani...sumer sedap..tu tak kira lagi kalau nampak ayam percik..itik percik..ikan percik..air pulok macam2 roper...air cendol..abcdefg....air mata kucing rimau beruang bagai....huh...penuh tangan ngan plastik...naik biru jari duk bimbit plastik...semalam aku tgk ada makcik tu siap heret troli...penuh dalam troli...mesti habis dekat beratus gak tu sopink kat pasar ramadhan...
Semalam aku jenguk jugak pasar ramadhan tapi yg aku bawak balik hanya la kurma safiah usup tayob tu..pasal kat umah aku dah masak lauk..kalau lalu kut menu2 best tu aku pejamkan mata aje..kalau aku beli jugak makanan lain makanya aku pun turut sama dalam list NAFSO SERAKOH manusia di bulan ramadhan...

6 comments:

Hezesuze said...

amboii tepung pelita peberet mak tu noks....huhu

a ah kan buffet smpai RM99 entah apa juadah kekdahnye kan...xde pun mak tgok 1 hotel kt mesia ni yg buat buffet RM20++ kan..lebih tu kira sedekah..haaa kompom ramai giler yg berbuka pose kt hotel tu yedok?? ngee

endiem said...

suka tengok gambar gambar tu siang siang.

Hamizah said...

salam kenal..
semunya best bila posa, kan..kalau sedekah rm100 kat org miskin ada juga pahalanya..

SyimaSyaz said...

orang kaya2 la...baru lah KAW!!
makan berpada2 la.nafsu je tgk makanan byk2, pastu kenyang sangat n tak habis...kan membazir

peridot sepi said...
This comment has been removed by the author.
peridot sepi said...

wah layout baru...