Tuesday, April 24, 2012

PASAR MALAM CINA

Salam...selamat hari selasa...kalau hari ni hari Jumaat,malam ni dah bleh pegi pasar malam cina atau nama lain yang lebih glemer kat Melaka ni "Jonker Walk"...sebelum ni aku dah pernah bukak entry pasal Jonker Walk ni..time tu berjalan2 buang masa ngan kawan2..setakat nak pegi sorang2 sini tak de ler..melainkan mmg ada target nak beli barang kat sini...bukan nak makan ok..tak de mende yang kita boleh makan kat sini...kat sini kalau bagi aku macam kita nak exercise jugak la..sebabnya kalau kita berjalan@meronda dari hujung hingga ke hujung..pembakaran lemak kita ibarat macam kita jogging 1km ulang alik..gitu ler..

Biasanya kalau aku nak beli barang perhiasan rumah @ diri aku datang le sini..harga aku tak cakap murah sangat la tapi ada yang boleh tahan..
Suka awek ni dapat jalan2...

Kalau pegi pertengahan bulan..suasana agak aman dan tenang...tapi kalau hujung bulan,cuti sekolah,public holiday...memang jalan duk bergesel nagn orang je...tak kuasa aku...

Kalau pegi berbungkus macam ni lagi banyak lemak boleh bakar..

Kalau orang terlalu ramai seperti peak season yg aku cakap tu..sila bawak bekal air sendiri ok..nanti korang haus..korang terbeli plak air tebu cina...tak pun aiskrim goncang cina..walllaa...

Nak tengok konsert pun ada kat sini..tempat duduk disediakan...

tumpang umah orang nak posing..

Kalau tak nak gi jonker..round2 je bandar Melaka..


Casa De Rio...disebelah Jonker Walk aje...

Jom datang Melaka...




No comments: