Monday, April 5, 2010

SAKIT 4 PAKEJ

4 hari aku diserang penyakit berjangkit...sakit tekak...selsema...pening kepala...demam...(SAKIT 4 PAKEJ)mula2 aku layan ngan panadol aje....tak de tanda2 yg kurang..makin teruk pun ada...stage ke2 aku layan dengan active fast - spesis panadol jugak...tak de yg kurang jugak...seram sejuk bertambah lagi ada...badan dah lemah gemalai ni..keje hari Jumaat lepas pun tak de mood...baca kisah arwah Din Beramboi meninggal kes denggi berdarah...terus aku check tangan aku..mana la tau ada titik2 yg tak diingini...kompom!!tak de tanda2 tu sume..mintak dijauhkan....tapi 4 pakej ni belum nak reda2....hari jumaat dah sampai umh hari pun dah nak malam.. suhu badan makin panas pulak...telan lagi active fast yg baru beli kat 7E....lepas mandi..aku baring depan tv sambil tgk Buletin Utama ...pembaca berita cakap...

Mangsa H1N1 semakin meningkat -

KUALA LUMPUR - Pihak berkuasa kesihatan meningkatkan pemantauan dan langkah berjaga-jaga selepas kes kematian dua beranak di Melaka baru-baru ini menunjukkan ada petanda wabak selesema babi atau H1N1 kembali meningkat.
Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai menjelaskan, satu lagi petanda wabak itu kembali berleluasa ialah jumlah pesakit demam berkaitan influenza (ILI) telah meningkat sehingga 50 kes sehari di seluruh negara.
"Keadaan semasa belum sampai ke tahap gelombang kedua H1N1 tetapi kita berwaspada kerana bilangan mangsa sudah bertambah," katanya ketika dihubungi di sini semalam...

Dengan tak pikir lagi aku terus bangun dan get ready nak gi klinik...aku berharap semoga aku tak de kaitan langsung dengan berita seperti diatas tuh...Ya Allah jauhkan aku...lepas jumpa doktor ensem..dapat ubat...makan n tido....pagi esoknya aku bangun dengan keadaan yg agak sihat dan stabil...siap boleh pegi jogging lagi....kesimpulannya...bila dapat penyakit 4 pakej segera la ke klinik!!! Jangan harapkan PANADOL aje....

6 comments:

Hezesuze said...

sib baik sempat gi klinik...ahaks!
tu arr lenkali sakit ckit jek trus g klinik tau...

t xsmpat plak kita jumpa..hahahaha
smoga ko cpt smbuh...
tp sedey ko xjoin trip aku...uwaaaa

Dee said...

denggi berdarah ni..kan leh nmpk terus sis..demam seminggu dulu..jap ok..jap x ok..mcm my hubby..dia pun denggi berdarah..tp sbb dia minum air mmg kuat giler..n 100 plus berbotol2..so, dia ok..xlah smpi kritikal..tp bila tgk dia demam aritu..mmg teruk penangan denggi nih..so, take care ye..

♥cybermummy♥ said...

uuiksss !!! jgn memain bila sakit demam2 ni . Bahaya . Apa2 pun take care . Jaga makan dan kesihatan K :)

hajarus said...

harap akak cepat sihat yer...

attyfir said...

salam ila..ila dah sht ke lom ..takecare ye..

Us Abu Ikhwan said...

Salam,
Ketahuilah punca kenapa insan sebagai makhluk yg paling sempurna kejadiannya mengalami kemerosotan sistem imun lemah secara tiba-tiba..ada puncanya.Lawatilah kami