Wednesday, January 13, 2010

KISAH BAWANG & ORG MENTAL

Malam semalam oleh kerana stok bawang aku sudah habis...aku ambik keputusan utk makan kat luar aje..tengok..begitu besar peranan bawang didalam rumah...oleh kerana sebab musabab asalnya bawang out of stock..so aku kena pegi sopink bawang la..tempatnya tak lain tak bukan Maidin di belakang umh aku aje..kalau jalan kaki dalm 15min (lalu sot kat)...naik motor 5 minit dan kalau naik kete 15-20 minit jugak pasal parking area tu macam LAHANz...

Dalam list PO (Purchase Order) hanya tercatit bawang merah @ rm5...tp bila nak bayar..terbit pelbagai barang yg nilainya lebih kurang rm70...biasa la..wanita berkaliber macam aku ni bijak mengatur perbelanjaan...

Selesai sopink...tayar terus laju saje pegi ke Izzat Cafe Hang Tuah Mall bukan ke rumah di mukim Bachang itu...dengan alasan aku nak masak pun hari sudah lewat dalam kul 9 gitu..lewat la tuh....makan kat dapur Izzat Cafe aje...barang2 sume ada..termasuk bawang yg dah blend...

Di Izzat Cafe speciality nya adalah live band...boleh menghiburkan diri sambil menjamu selera...nyanyian dari penyanyi otai tu ok la..dari tak de...music pun ok jugak..mampu mengundang hentakan kaki ke lantai...dan yg paling special masa live band ada lah..penari jemputan nya...ada sorg mamat ni dia akan mula menari dari mula music bunyi sampai habis lagu...tarian nya sama aje rancaknya walaupun lagu yg penyanyi otai tu bawak lagu sedey macam Sailing - Rod Steward...tp mamat ni tetap menghiburkan...

Kisah semalam..bila mamat ni dah penat menari berjoget ala aerobik gitu dia sudah haus la...malam semalam dia target pegi meja aku la...
Mamat Penari : kak ada air lebih?
Aku : (menggelabah korek beg duit)..nah..gi beli air pres oren...

Mamat Penari : Bro...ada rokok?
Teman semeja aku : Ada..jap...( teman semeja aku ni gulung rokok sendiri-perisa strawberi)...

Tetiba Mamat tu menjerit : YAHOOO YAHOOO YEEHAAA...yado kibarat....aku terus tak paham dia nyanyi apa...lagu industan la....

Sedey pulak tengok keadaan mamat tuh...siapa dan mana keluarganya...tetiba putus selera aku nak makan..nasib baik lamb chop n kentang goreng large aku dah habis telan...kalau tak...mesti aku order lagi pres oren pasal live band lagunya makin best2...


8 comments:

mamai said...

kau ajak la dia akan sekali sian kat dia

TuYa said...

mesti mamat tu menyara hidup dia ngan ber erobik kan kak..hehehehe..
walaupun mcm tu,ade gak usaha nak cari makan..jangan mencurik dah le..

myQza said...

belanja dia makan!

Nl said...

hmmmmmm dari bawang sampai ke live band hehehee...


bijak bijak.......
untung ler kedai tu kalau ramai kastemer cam gitu huhuhu

adiwarnatasya said...

Aper ker hal mamat tu kan akak...
Rasa kelakar plak:0

Unknown said...

mamat tu mmg x berapa betul...lagu slow ke lagu x berapa slow ..dia joget cam tu gak..haku rasa kat elizat tu aja yg live band ada penari latar..kalo kat tempat2 lain x jumpa

Hezesuze said...

ermm kt area klg ni melambak org camtu tau...

ada sorang mamat ni sanggup plak jln kaki dari klang kira batu2 smpai ke sg serdang bt14...haaa bygkan betapa jauhnye...

tp org camni xpe lagik kira xmenganggu org awam....kira baik lite2 gtew....hehe

Hassan said...

Saya sendiri sedang buat ujian untuk seorang wanita .Dia mula menggunakan pada 12 januari 2010 .( berat 84 kg)
Ikuti perkembangan nya di blog saya .

saya sendiri pernah berat badan 110 kg . saya pernah turun pada 74 kg .
Saya ada cara tersendiri . saya harap RxLite ini dapat membantu lagi cara saya .

Kalau berminat boleh hubungi saya
Hp : 016 3828239 .