Thursday, March 7, 2013

SERIBU ALASAN

Salam..dah dinner? aku? alhamdullillah..selamat berbuka puasa sudah...menu berbuka hari ni..masak lemak cendawan tiram + ayam goreng kunyit je...gambo?..tak de..sebab aku sampai rumah pun dah lewat tadi..kocoh2 masak sebab nak kejokan siap sebelum aku berlepas ke Abu Dhabi kol 7...hik hik hik..sempat siap sebelum waktu berlepas..hidang..sambil bersila tengok RBDAD sambil tunggu azan..parah kan? azan je berbuka ngan kurma 2 bijik..berkejo solat maghrib..dah selesai semua..kembali bersila depan tv, makan nasik sambil tengok pahrin...hahahaha...aptb..

Petang td aku plan lain tau..balik keje nak singgah pasar malam melaka baru..nak beli "nasi lemak kolumpo" ayam rempah yang best tu..dah sampai umah nak basuh kete..maklum la dah 3 bulan boipren aku tu tak mandi..gigih aku rajin kan..1 jam basuh kete sempat la gi Abu Dhabi lepas tu..maka tetiba masa on the way balik umah..kete aku laju je balik ikut jalan biasa..aku ni memang selalu tukar fikiran disaat2 akhir..boipren mesti sedey tak dapat mandi lagi hari ni..asyik tangguh2 je..nak hantar carwash tak berkesempatan..sebabnya bila nak singgah je pasti ada je kete yang berderet kat carwash kat area umah aku ni..mana la sempat nak gi Abu Dhabi kalau kena beratur gitu..ish..so basuh sendiri la lagi baik..tapi bila????...hari minggu??tak dapek den nak nolong..hari minggu lagi "panjang belikat" aku ni..
Bila dah parking, dah kesian plak tengok sidia yang berkerak ngan lumur tu..semalam nak basuh tetiba hujan plak..kelmarin nak basuh..sampai umah lambat pulak..minggu lepas nak basuh..panjang pulak langkahnya..bulan lepas nak basuh..hujan lebat nampak sidia berkilat sikit..2 bulan lepas nak basuh..paip air kat luar ada problem..huh seribu alasan kan?? seribu alasan..seribu sesalan...hahaha..

 
Agak-agaknya petang esok bopren aku harus berkilau begini...