Wednesday, March 20, 2013

KISAH SERAM : KUDIN VS HANTU

Salam..apa khabar semua...lama aku tak update ni..masa tak mengizinkan..kesihatan pun sama tak bagi aku chance nak duk lama2 depan pc ni..malam ni aku jenguk la jugak rumah kedua aku ni..korang datang tp banyak sawang ekh..tak pe, nanti aku sapu yep..pelan2 kayuh..

Malam ni tak de apa sangat nak share..aku tak masak so tak de la menu..2-3 hari ni tak de selera sangat nak makan..dinner pun apa yang patut je..siang hari aku makan kenyang2 kat opis..balik just rest melepak depan tv tgk citer kuria..hik hik hik..

Haaa....apa kata aku share cerita hantu ngan korang..ni berlaku kat tempat kerja aku..maka citer ni benar2 sahih tau..aku interview sendiri mangsa hantu kat tempat kerja aku ni..

Kudin (bukan nama sebenar) bekerja di CT*M sudah 5tahun sebagai pengawal keselamatan..bila dah jawatan sbg pengawal keselamatan maka Kudin kena la kerja mengikut shift..

Satu malam..Kudin bertugas dengan Mamut(bukan nama sebenar jugak)..Mamut ni kuat main game kat pondok pengawal tu (skang game dah kena banned..padan muka)..jam masa tu pukul 2.30am..Kudin ajak mamut pegi ronda naik motor..maklum la kilang aku tu besar..boleh sesat dibuatnya..tp mamut kata "jap lagi"..mamut leka dengan game pikacu..Kudin bengang la, sebab dia time tu dah rasa macam ngatuk dah..kalau gi ronda boleh hilang ngantuk..kudin start motor terus pegi ronda sorang2..guard ni ada point2 dia kena sign buku rondaan..jeng..jeng..jeng...

Di check point belakang kilang, Kudin berentikan motor nak gi sign buku rondaan...masa tengah belek buku rondaan tu tetiba bulu roma Kudin meremang..Kudin rasa tak sedap hati..Kudin tak berani tengok kiri kanan..kudin pandang buku aje..kat corner tu dapat lebih kurang 35% aje cahaya spotlight tepi dinding, so agak malap la..atas kepala kudin masa tu tertenggek CCTV...hehe..mesti korang igt apa yang tertenggekkan..CCTV..kilang aku ni bersepah CCTV..maklum la company maju la katakan...hakkkkk tuuuussss....masa Kudin tengah menulis pada buku rondaan..tetiba satu hembusan kuat terdengar dr atas kepala..kudin dah berdebar...kudin rasa kaki dia berat..tangan tak habis lagi menulis..sign pun belum lagi..kudin blank tak tau nak buat apa...pastu kudin dengar "aaaaaaaaaaakkkkk" panjang mcm org tengah meneran suara putus2...suara tu dengar jelas mcm betul2 ada diatas kepala dia..suasana sekeliling pulak sangat sunyi..kudin baca ayat kursi tunggang langgang...peluh menitik...tetiba bunyi papan jatuh..dengan pantas kudin toleh tengok tepi dinding ada pallet2 kayu..bergegar pallet2 kayu tu..kudin nak lari tapi kaki macam kena paku kat lantai..

Tiba2 satu angin kuat seakan melintas belakang kudin..kudin hampir tersungkur macam kena langgar..masa tu kudin rasa kaki dia dah boleh angkat sikit..terus kudin guna tenaga jantan dia yg sikit tu(hihihihi) sekuat2nya nak berlari ke motor..kudin rasa seperti ada "bende" yg sedang perhatikan dia dr belakang..benda tu perhati dia berlari..dia takut..dia nak start motor...kudin rasa seperti dia dengar lagi bunyi "aaaaaaaaakkkkkk" tu...bila kudin dah terasa tangan dia dah pegang motor..terus kudin start motor..nasib baik motor hidup..terus kudin pecut ala rempit ke post guard...

Sampai di post guard..peluh kudin bercucuran macam kudin baru lepas joging..mamut tak de kat situ..kudin syak mamut yg usik dia..tp kudin tak dengar bunyi motor pun masa kat belakang td..tetiba kudin dengar motor mamut tgh parking..kudin tanya mamut gi mana..mamut pegi bangunan lagi satu, pegi tutup lampu opis, ada selenge2 yang tak tutup lepas OT td...jantung kudin masih lagi berdenyut bagai nak pecah masa tu..masih nak tertoleh2 kebelakang, macam phobia pulak..di telinga dia masih boleh dengar bunyi "aaaakkkkkk" tu...dah bercampur dengan perasaaan...mungkin bunyi tu dah tersemat dalam kepala hotak kudin..

Kudin basuh muka..minum air seteguk..tangan kudin masih tersa gigil..mamut tak perasan langsung perubahan kudin..kudin pun malas nak cerita pada mamut...pada pukul 5am..mamut dah lentok2 kat meja..Kudin pun kumpulkan keberanian nak tengok balik record pada CCTV masa kejadian "aaaakkkk" tu....nak ke aku paste video tu kat sini?? tak yah la ekh..nanti korang pinsan pulak hahahaha...

Meh aku ceritakan aje apa yang berlaku dalam rakaman tersebut...

2.46am : nampak motor Kudin parking..
2.49am : kudin jalan ke corner buku rondaan
2.52am : CCTV gelap macam tertutup
2.55am : nampak kudin berdiri tegak..tak bergerak..buku ngan pen dah tak de kat tangan
2.58am : nampak kudin toleh ke dinding tempat longgokan pallet kayu..pallet kayu bergegar tak nampak sebab keadaan samar2..
3.01am : tetiba nampak satu lintasan putih kelam2 belakang kudin..laju..tak jelas apa benda tu..pada benda putih kelam2 tu ada bulatan itam..
3.03am : kudin dah berlari ke motor dan pecut..
3.05am : jeng..jeng..jeng..!!!! CCTV bergegar!!!!!!

 
Apakah itu...aku citer ni pun rumah aku tgh gelap gulita..lain macam pulak rasanya...ahh...tengok running man dulu lah!! hihihihi...jumpa lagi!!! chowww...