Monday, February 11, 2013

NASI LEMAK TELUR PUYUH

Assalamualaikum!!! Sangat-sangat lama aku hanyut dilautan sepi..chewahhh!!!! Hari ni ada jugak jodoh aku nak berkunjung ke blog sendiri hahahaha..saudara dan kawan2 ku apa khabar semua? sayangku sihat tak..chewah..blueekk!! harap-harap semuanya sihat sejahtera...panjang umur dan dimurahkan rezeki..Selamat Tahun Baru Cina pada Kak Ang sekeluarga...(jiran aku ni)..harap-harap anak you tak main mercun panjang merah tu lagi petang ni..nak pecah gegendang telinga aku tau..tak pe aku bagi muka kat anak2 ko sebab korang raya sakan kan tahun ni...pagi bako mercun..tghri bako lagi..petang bako lagi...skang dah hari kedua korang duk bako mercun..tak pe teruskan..aku bagi ko masa 3 hari je..hehhee...samseng tul bunyikan..ko nak bako duit ko banyak mana pun aku tak kisah tapi yang aku kisah..tu cebisan kertas merah dari mercun tu sapa nak sapu??dah terbang masuk berkepuk kepuk kat kawasan umah aku tu, jangan ko wat dono plak..hehe..tolong sapu yer..kebersihan amalan mulia...
Pagi td Kak Ang bagi aku biskut raya tart blueberry..errmm sedap..sedap..sedap..tampo muka sendiri kang, kalau free mesti la sedap..halal ke tak??halal la..org melayu yang buat..FYI, Kak Ang ni baba nyonya..so dia byk campur ngan org melayu..hari2 pakai kain batik..kaftan..kain batik..kaftan..aku ni yang melayu panasia kain batik pun ada sehelai je..itu pun boleh kira berapa kali je pakai setahun..Hari ni Kak Ang buat open house kat umah dia..aku pegi pepagi buta tadi..sebabnya aku tolong dia goreng kopok..gorengnya kat umah aku..aku hantar yang dah siap la..menu lain aku tgk ada macam2 gak..bihun goreng..satey..ayam goreng..cendol..pau pun ada..kuey bakul..ada lagi la..semuanya ditanggung halal sebab dia tempah dr orang melayu..tetamu dia pun ramai gak melayu aku tengok tadi...tp aku tak makan banyak la..sebab hari ni aku dah masak sendiri kat umah..so aku lepak 5 minit umah dia then aku cabut balik nak makan juadah aku plak (sebenarnya aku lupa hari ni Kak Ang buat open house..kalau aku tau tak de la aku gigih masak pepagi heheh)..masa nak balik Ayen(anak kak ang yang bongsu) ajak aku main mercun merah dia tu..aku cakap..tak mo nanti taik telinga hakak cair nanti..
 
 Menu pagi ni...Nasi Lemak buah bidara + sambal telur puyuh...walaupun semalam aku tido hampir jam 4 pagi..tapi mata otomatik plak terbuka luas kol 6.30am tadi..so apa lagi perut dah keroncong, aku pun teringin nak makan nasik lemak..bersilat jap kat dapo terus jadi nasik lemak aku dalam masa sejam..

Masa tengah menikmati hidangan aku yang tak terkata ini..tetiba Ayen datang bawak bihoon goreng sepinggan..hakak kan dah makan td sayang Ayen..ni hakak tengah gigih lagi makan nasi lemak ni..mak ko ni mmg nak suro aku jadi tong drum kan..Ayen telan air iur nampak nasik lemak bintik ijau aku ni..aku offer dia makan dia angguk laju macam biasa...apalagi aku berkelah la nasik lemak bintik hijau ngan Ayen depan tv sambil tengok citer korea KBS..aku angkat je camera nak snap pipi kembung Ayen penuh nasik lemak tu..Ayen cakap no-no-no...no picture please..rasa aku nak hempuk je dahi Ayen ngan camera..tak spoting langsung..hahaha..kekadang Ayen ni lawak jugak..muka dia bulat mata separuh sepet..rambut tegak2..chubby...baru darjah 2..datang umah selalu pakai singlet ben-10..raya pun pakai singlet..bila nak amik gambo mula la malu nampak ketiak...Ayen..Ayen...