Monday, December 17, 2012

RESTORAN PAK PUTRA

 Salam...monday mood seperti biasa..jam 6am tak semangat tp kol 7.30am dah semangat...hehe..mesti korang tak paham kan..tak pe la..tak paham pun tak pe..sampai aje kat ofis terus cari bahan nak sarap..malam semalam plan nak main masak-masak pepagi buta tetapi sebabkan kurang semangat so tak de la harapan nak makan besar-besaran pagi ni..pagi td just sarap soto nasik..emm ok la dr tak de..
Hari Sabtu lepas Miss S datang Melaka..yippi..Miss S datang nak sedut udara Melaka je and nak belanja aku makan hahahaha...kali ni Miss S n aku pilih indian cuisines...hamek ko senah...kali ni makan peloh yenadey..haha..tak de la..kami puas dah pusing2 bandar melaka cari tempat makan yang menarik..jem giler..maklum la musim cuti sekolah ni..patutnya org melaka dah tak round2 bandar time ni..duk dendiam kat umah..biar org luar melaka je duk bergado-gado cari parking,jalan jem,langgor montot kete org,berpanas...oleh sebab Miss S org luar melaka so org melaka kena la jugak bawak redah sumer tu..
Dah penat pusing2 akhirnya kami decide nak makan kat restoran Pak Putra di Taman Kota Laksamana..main menu kat sana ada lah roti naan & ayam tandoori..

Ni first time aku makan kat sini..sebelum ni hanya plan doploh kali nak singgah sini tp bila sampai kat sini mesti cancel sebab tak de tempat nak parking dan dah tentu tempat ni penuh aje..org nak makan pun kena tunggu meja..tapi kali ni pegi ngan Miss S agak awal so aku berpeluang rasa lerr...

(macam bangap plak nampak watermark aku..maklum la pc ni takde spesel watermark aku..huhu..hantam saje lah labuuu)

Naan pak putra ni besar dan lembut...dan tandoorinya best dan harus cicah ngan mint chili nya..cuma mix vege kami kurang memuaskan..tak pe la lain kali nanti bleh repeat lagi dengan side dishes yang lain..nampak nasi berianinya pun mcm sedap..kali ni aku tak terasa nak makan kambing..sebab 2-3 hari sebelum tu aku dah balun kambingkan..so sekarang kena hati2 nak makan..jgn makan melampau2 secara berulang-ulang..kesihatan kurang mengizinkan...cheese naan pun nampak walla...huh..nafsuuuu...teringat pulak cheese naan n mix vege di Gandhi Ji's...bila la  愛してる  nak belanja lagi ni...hahaha..sangapppp...dah melalut-luat dah ni...pening kefala laling...soli mehh..

Dah gendang gendut tali kecapi..kami pun ngayau2 sampai mabok...thank you Miss S...kalau Miss S dapat rete pesaka lagi, belanja i lagi hokay!!  giliran i dapat rete pesaka i banje u plakkkk...

 Tadi aku dah stop entry ni kat atas..tapi tetiba rasa nak sambung plak..saje je la..Miss S datang melaka nak sopink so aku bawak la,bleh gak aku sopink cermin ..

While Miss S duk cari2 barang yang dia nak..aku plak cuci mata..bersih siot mata aku..
Miss S nak cari kasut...1 alam dia cari..samping tu aku berada di 2 alam hahahahah...pikiran melayang jauh...
Cari...jangan tak cari....

 Time ni aku tak larat nak round2 dalam shop lot tu lagi..kaki dah ngamok lengohhh....mau tak nya wedges aku 4"...nak tanggal betis...lupa plak nak jalan2 pasal,patutnya wedges tu tak sepatutnya duk kat kaki aku time tu..gilerrr...

 Akhirnya aku pegi tukar pakai selipar yipun@jamban je..lama2 bleh kejang kaki aku kalau lama2 menapak ngan wedges tu..

Dah pakai sipar yipun baru muke aler sinyum...hahahha..
ok-bye!