Sunday, December 9, 2012

LAMAN 3 BUDAYA ASAHAN

Salam..apa khabar semua?..hujung minggu kemana?..hari sabtu agak sibuk sikit..dari pagi sampai kemalam..jam 1 pagi baru aku sampai kerumah dan berehat..pegi jumpa "dunia" kejap.. ;)
Pagi tadi matahari menyinar..hati teragak nak gi joging tapi baju kotor kata jangan.."basuh aku dulu!"..aptb..
So hari ni aku tak plan kemana2..so masak la sikit..simple2 aje..jam 12noon dah siap semua jom makan!!
 
 Sedang menikmati lunch yang tak seberapa tp sangat membuka selera itu..tetiba ada yang bagi cadangan..
-Jom kita pegi Pengkalan Balak!..
-Huiss panas la..
-Ala bukan mandi pun..kita lepak2 je..
-Macam tak best je..baik gi mandi sungai..
-Kat mana?
-Ermmm Sagil?
-Jauh tu..alah apa susah..kita gi Asahan..situ pun best
-Ye tak ye gak...
-Haah..kalau Pengkalan Balak panas..tak leh mandi..Asahan kita mandi sejam pastu kita balik..
-Nak bawak bekal?..
-Ahh tak yah..kan dah makan ni..kita beli jajan je..
-ok siap sekarang!!!

 Sampai kat area selandar..langit macam nak gelap..
-Nak ujan la wey..
-Tak la kut..kat gunung tu nampak clear je..tak pe..kalau ujan pun kita mmg basah...
-Tak bahya ke?bukan ke orang kata kalau ujan ada kepala air?
-Kepala air tak de kepala otak ko ada..jangan la cakap bukan2..
-ok-ok sorry..


Ini kali ke-3 aku kesini..sebelumni survey2 lokasi aje..tapi kali ni kami mandi! Tempat ni agak terpencil..orang tak ramai sangat..masa aku sampai tadi ada lebih kurang 10 bijik kereta aje..ok la tu org tak ramai..sebelum ni pun aku datang orang tak ramai jugak..

 Mencari lokasi terbaik..nampak banyak batu kan..ermm mmg banyak..kena pandai cari lokasi yang airnya dalam..akhirnya jumpa kolam yang dalamnya paras dada..yeay!!!

Bukan lokasi aku ni...lokasi aku airnya agak dalam dan tak berani nak usung camera..kang jatuh dalam air baru padan muka..
-berapa jam nak mandi ni?
-sampai kecut!
Selepas berendam..berenang pelbagai jenis kuak..kali ni acara renang aku boleh buat sesuka hati sebab tak ada orang lansung..sungguh privasi!!!
-Sini ok kan..tak de orang..
-Haah..kalau kat Sagil ramai orang..mandi kencing orang..
-Haah..air jernih giler kan..
-Sejuk giler jugak..
-Next time kita datang sini je la..dekat pun dekat...

Tetiba mood *Aku dah jatuh cinta pada Asahan....*