Friday, December 28, 2012

MITC MELAKA

Salam..haloo..apa kabo kengkawan?cocer kat tempat anda sumer ok tak hari ni? kat melaka as usual kejap mendung kejap panas terik..ni aku baru balik dr lunch nasi ayam durian tunggal ngan F..huh peluh mencurah macam joging 15km..ntah apa kabo kat kampung aku tu skang..kabarnya hujan tak renti2..org yang kena pindah dah ribu riban..nasib baik umah aku tak terlibat..pernah sekali je banjir takat betis..tp kami sekeluarga tak perlu pindah sebab umah aku tu bertiang tinggi..takat betis tu ibarat tenggelam 1 anak tangga aje..ada belen 6 anak tangga lagi air nak naik..hikhikhik..kejadian tu lebih kurang 25 tahun dulu la..lamakan..muaahahhahahahhha..masa aku kecik2 dulu time tengkujuh ni la yang aku tunggu...hujan tak berenti 24 jam 4 hari 4 malam (contoh)..waktu tu mana aku tahu lagi kalau ujan tak berenti boleh mendatangkan musibah..yang aku tahu nak seronok aje..main ujan harung air banjir paras buku lali@lopak..aku tak berani nak harung yang dalam2..sebab 1 perkara aje..LINTAH...itu boleh buat aku pinsann..sampai la skang aku masih tak kawan ngan lintah..apatah lagi lintah darat..1 perkara lagi yang best dalam umah macam bukak ekon full 5HP..muehhhhehehehh..
Sepanjang minggu ni, baru hari ni aku masuk ofis..datang je ofis pc ada buat hal..lantak la..2 hari selepas  krismas aku attend course di MITC so 2 hari la tak masuk opis..1st time dapat course kat sini..selalunya aku ke MITC bila ada event besar2..parking mmg susah nak dapat..org ramai tak yah citer lah..tp bila dapat course kat sini time tak de event ni nak cari 5 org manusia pun susah kecuali pekerja2 MITC aje tu pun sukuriti...bila org tak ramai mula la aku main tangkap gambar ngan diessellar henpun ciken aku..

 Kat parking sesuka hati aku nak hamek gambo..boleh meniarap tunggang terbalik sumer boleh..maklum la lapang aje kawasan tu..

 Sepi aje kan..cafe tu aku tak pasti lah siapa pelanggannya..tapi yang pasti bukan kumpulan kami..
Kalau pompuan2 tu tak attend course pasti tak de langsung org lalu area tu masa tu..

 Dalam building MITC ni ada beberapa kiosk yang jual souvenir,baju,jajan dan sebagainya..masa aku berada disana selama 2 hari, 1 kedai pun tak bukak..errmm..canner meniaga camtu..gambar kat atas contoh kedai souvenir yang mana hamper2 tu diaorg taruk kat luar aje...errmmm dah pasti tak hilang la tu..ekh lupa plak..sukuriti dia ramai..kompom tak hilang..
Sesiapa yang tak pernah ke MITC ataupun bakal ke sana sila lah siasat macam biasa kat gugel map ok..kat situ senang..macam2 ada..nak makan senang..hotel banyak..dari mahal hingga ke bajet..homestay pun banyak..dari tol Ayer Keroh pun dekat..nak sopink kat mydin pun dekat..serba serbi ok lah..so selamat datang ke melaka...

Promosi percuma pelancongan melaka bersiaran langsung dr blog aku...ok bye!!