Tuesday, August 14, 2012

KISAH RAMADHAN

Salam..selamat pagi..dah makan?hehhe...aku? dah...sebelum subuh tadi, itu pun makan kuey batang buruk + coke..hahaha..sahur la katakan...jgn tak caye menu sahur aku tu..aku kan tak makan nasik pepagi..ok la tu batang buruk..pre raya la katakan..testing tu..kalau sedap bleh buat beli lagi..
Pepagi ni bos gi meeting..so aku jadi pekerja contoh bos la jap..assignment ni la aku duk settlekan..huhu...apa lagi nak buat bukan bleh makan pun..pose...
Aku ni setiap hari dikelilingi oleh macam2 rupa bentuk orang..peel pun pelik2..aku pun kadang tu giler pelik gak..tapi tak la nak show sangat pun..cover ko...

1.Kisah awal Ramadhan
Manusia A : sue ko gi pasar ramadhan mana ptg ni?
Aku : masak la dulu bro..awal2 ni semangat nak masak lain macam skit..
Manusia A : rajin ko yep..aku ptg ni nak gi Peringgit la..
Aku : tak la rajin sgt pun..org ramai..aku malas..oghang umah ko tak masak ke? (adrenaline bizi bodi aku meningkat)
Manusia A : ala aku tak bagi dia masak la..beli je..senang...
Aku : oo..
- UNTUNG BINI DIA-

2. Kisah minggu kedua Ramadhan
 Manusia B : ekh su..jom join i buka pose..
Aku : kat mana?
Manusia B : otel philea..
Aku : mahal tu..tak mo la..
Manusia B : ala sekali skala spend duit tuk makan apasalahnya..
Aku : tak pe la..lenkali..sape lagi pegi?
Manusia B : stakat ni i sorang je la..
ESOKNYA
Aku : canner best smlm?
Manusia B : huh best giler..kambing panggang..nasi beriani..kek yg u suka tu tak yah citer la..melambak..bla bla bla..beratus menu dia..tak rugi la..
Aku : heheh..tak pe la..lagi pun mahal nau..tak mampoo saya (telan air liur dgr kambing panggang!)
Manusia B : laaa..kita gi dua org je..i nak belanja u..itu pun tak nak..
GULPPPP!! - telan air liur aku..

3. Kisah ketiga Ramadhan
Dalam perjalanan ke Sungai Putat. Berkata-kata dalam hati.."apa citer orang tua tu 2 orang..cukup ke kuey aku beli untuk diaorg ni?aish..bulan pose ni aku tak penah gi jenguk dia.."
Kat tangan aku ada murtabak,kuih serimuka n air soya..
Aku : assalamualaikum...makcik!!makcik!!-dialog tu aku ulang kat sploh kali....
Manusia C (jiran seblah umah) : makcik Memun tak de..pakcik salim masuk spital..semput..
Aku : hah ye ke..bila?wad berapa?-aku tgk jam dah 6.30pm-tak sempat nak gi spital dah ni..esok je la..
-KESIAN PULAK KAT COUPLE NI-

4. Kisah ke-4 Ramadhan
Manusia D : sue..ko dah beli baju?
Aku : lom.(tgn tgh serius giler buat keje)
Manusia D : ko nak beli mana?biasa ko beli kat melaka ke?
Aku : haah.(dahi aku berkerut serius buat keje)
Manusia D : ariani ada buat sales tau...jom kita gi nak..kat situ pun banyak jual baju kurung siap..kita gi malam ni nak..
Aku : tengok lah. (mata tepat pada monitor pc+dahi berkerut+jari tak tentu harah menaip sesuatu)
Manusia D : ko nih..bizi nau..ekh dengar la ni..baru ni aku tengok baju kurung tu penuh batu ngan labuci baru 150++..jom la kita gi..mana tau kut skang dah dekat nak raya ni  lagi murah..jom ah (sambil dia duk gegar2kan tangan aku )
Aku : -pandang tepat mata dia- "xx, aku tahun ni tak beli baju raya..aku pakai tahun lepas punya"
Manusia D : eleh..tipu..malas la nak layan ko (sambil angkat ponggong dia yang lebo tu berlalu)
Aku : - huh- SITUASI TENANG-

Itu la serba sedikit perkara2 yang simple berlaku pada aku sepanjang ramadhan ni...tapi yang paling perkara tak bleh blah dan aku tak sanggup nak cerita kat sini ada lah....
Setiap hari bos kat depan mata aku ni duk cerita pasal makanan!!!!!Terliur siot!!!hehehhh...
Soklan sensitip buat masa skang :
1) berapa hari ko cuti sue?
2) berapa lai dah baju raya?
3) banyak kuih beli thn ni?
4) boleh siap ke projek ni sebelum raya?
5) BILA KO BALIK KAMPUNG???? aarrrghhhhhhh jgn tanya!!!!!!!!!!!!!!!!!