Sunday, July 1, 2012

PARIS - MAKAN APA..

Salam...jumpa lagi..mata ni tak leh nak lelap pulak..apakata aku habiskan episod Paris hehehhe...tapi kali ni bukan aktiviti jalan2..tapi aktiviti makan2..dalam episod sebelum2 ni aku tak pernah bercerita pasal makan..ada 1-2 je kan..bukan aku berpuasa selama 10 hari kat sana..lama sangat kalau nak posa..maghrib kol 9.30mlm..mampoo aku?
Ok entry ni aku perkenalkan serba sikit (bukan semua-ada yg tak sempat snap tp dah ngap!) apa yang aku dah sumbat masuk mulut aku ni yang mana telah menyebabkan berat badan aku bertambah sebanyak 3kg selepas pulang ke Mesia..biasanya ke satu2 restoran ni aku 3-4 kali dalam 10 hari  aku di sana..memandangkan susah jugak nak cari makanan halal kat sana..yang kenyang sementara banyak la..
Lokasi pertama : Leon De Bruxelles
Disini biasanya aku makan makanan laut aje..dan mmg restoran ni byk menghidangkan seafood..

Sorry la nama2 juadah ni memag aku totally tak igt langsung..sebab kebanyakkanya nama perancis..so bukan tak igt tapi tak reti nak sebut n eja..skolah tak lepas!!hhehe..

Yang ni salmon..ngan kacang panjang goreng bwg putih..senang aje nak buat ni..kat umah bachang pun bleh buat nih..
 Sotong,ikan bilis celup tepung..boleh buat kat umah jugak ni..
 
 Yang kupang tu aku tak tau nama apa..tp mmg sedap..
 

 
Ini pun menarik..
 

 
 Biasanya aku ambik menu yang aku selalu makan je..dan memang jugak menu yang sama!!

 Ramai jugak orang kat restoran ni..tak pernah aku pegi orang 2-3 kerat je..selalunya penuh aje..

Menu favorite..kupang masak apa ntah..osem nih!!

Dessert yang osem jugak..

Lokasi kedua : Gandhi Ji's

Sebuah restoran yang sangat cantik..di amore..saranghe..






Mutton briyani..peberet aku nih!!

Aku jatuh cinta dengan ini..garlic nan
Makan bersama mixed vege..menu wajib makan setiap kali pijak ke Gandhi ji's..






Lokasi ketiga : Le Timgad Moroccan Restaurant..hanya pergi sekali aje..sbb tak bleh nak bebas sgt kat sini..makan tak leh nak hantuk2 kepala kat meja..

Sorry gambar agak oren sbb lampu dalam kedai ni mmg malap giler..dan aku tak leh guna flash..sbb nanti org pandang2 jeling2...so tak leh jakun kat sini..jaga adab sikit ok..sebelum mata org yg pandang2 aku tercabut keluar sebab korekan aku..baik aku behave sikit...gambar kat atas tu nasi Couscous, makan bersama Tagine Lamb..kambingnya sangat sedap..nasi couscous tu aku tak abih..banyak giler..

Lokasi ke-4 : dijalanan dan dibilik saje..dan jugak tapau hot chocolate bilik sebelah..







Breakfast wajib..

Tapau dari melaka..makan ngan roti..walla..


TV time..

Hot chocolate...

Miss you..osem..

3kg gain..memang patut!!