Wednesday, November 30, 2011

ABG ATAN & FAMILY

Salam...selamat petang...dah minum petang?..pekena kuih koci ngan teh O pun best jugak kan!..langit pun gelap aje kat Melaka..nak hujan lagi nampaknya petang ni...hari nak ujan ni teringat pulak kat Abg Atan anak beranak...
Siapa Abg Atan?..jom aku mulakan cerita...
Setahun lepas Abg Atan bawak isteri tinggal kat area rumah aku...hidup diaorg memang gelandangan..makan pun mintak simpati jiran tetangga...tp Abg Atan silap..dia pindah salah tempat..kebanyakan dikawasan kejiranan tu tak suka keluarga Abg Atan ni..isteri Abg Atan selalu kena sesah...isteri Abg Atan nama Kak Tot..cantik orang nya..sekali pandang macam orang atasan tp sebabkan kawin ngan Abg Atan..rupa pun dah macam orang kebanyakkan...masa mula2 Abg Atan dan isteri pindah, Kak Tot agak debab sikit..aku yakin Kak Tot mesti datang dari keluarga yang berada...agaknya dah berkasih dengan Abg Atan, Kak Tot lari dari rumah ikut Abg Atan..kiranya kawin lari la ni kut..masa awal2 aku kenal Abg Atan dan Kak Tot, aku igtkan diaorg ni hidup tak la susah..makan cukup sebabkan bodi Kak Tot power..cuma bodi Abg Atan je agak kurus tp badan nya tetap tegap sasa...mungkin hasil kerja kuat nak menyara Kak Tot. Aku kengkadang tu hulur jugak makanan kat pasangan ni...bila dah selalu hulur maka setiap hari pulak pasangan ni datang bertandang kat rumah aku...sekali sekala tu..bila masa aku bercuti hanya melepak kat rumah..aku ajak jugak pasangan ni bersembang tentang hal ehwal semasa...dan kadang tu mintak Abg Atan bg idea mcmana nak settle kan masalah aku..hehe..Abg Atan memang power...
2-3 bulan selepas mereka tinggal di sebelah koridor rumah aku...Kak Tot pun mengandung..bunting pelamin kut...tapi badan Kak Tot makin kurus..mungkin tak cukup makan..Abg Atan pun satu hal..akhir2 ni malas bekerja..kerjanya asyik makan tido aje...aku keluar pegi keje nampak dia tido terkangkang...aku balik keje pun nampak dia tengah kangkang lagi...kesian Kak Tot kena cari makan sendiri dengan perut yg terboyot2...aku kesian tengok Kak Tot, aku hulur jugak makanan yang berkasiat kat dia..tapi aku geram jugak Abg Atan mesti makan lebih dari Kak Tot..Kak Tot kadang tu mengalah aje..biarkan Abg Atan makan dulu..aku hanya pandang aje dari dalam rumah dgn hati geram rasa macam nak pegi terajang Abg Atan..tp aku sabar aje sebab aku rasa Abg Atan pun memang perlu makan jugak...suatu pagi tu..aku dapati Kak Tot dah bersalin...tapi aku tak tahu la kembar ke apa..boy or girl...bila Kak Tot datang umah tgk sangat muka nya agak letih dan badannya mmg susut...kemana Kak Tot pegi mesti Abg Atan ikut kat belakang...bukannya dia tahu nak gi jaga anak ke time Kak Tot nak gi cari makan...dalam pantang pun Kak Tot kena cari makan sendiri..Abg Atan ni mmg tak bertanggungjawap la orangnya....
Seminggu selepas Kak Tot bersalin baru aku dapat tahu..anak Abg Atan n Kak Tot ni kembar...sungguh comey...macam Kak Tot ngan Abg Atan jugak..TAPI....

ABG ATAN

KAK TOT

PASANGAN ROMANTIS!!

TAPI NI ANAK ABG ATAN N KAK TOT!!! ADAKAH KAK TOT CURANG DENGAN ABG ATAN???!!!!!


Nota kaki makcik : makcik kalau jadi Abg Atan makcik sumpah Kak Tot jadi timau!!!

2 comments:

Datin Terseksa said...

hahaha lawak sgt cite ko neh...
btw, anak2 diorg cute sgttt

Rumah Kuning said...

tipah tertipu...... menci. hehehe