Saturday, May 28, 2011

KISAH KELUAR KAWASAN 2

Semalam erra pazira ekh bukan..aku..tido agak lambat dan batuk menjadi2..aku teguk ubat batuk baru reda sikit..partner seranjang dah lama berdengkur..bilik semakin sejuk..remote sudah hilang..temperature paling minimum rasanya..aku kebilik air kali yang ke-6 untuk malam itu gara2 2 lit of mineral water aku duk teguk dari petang dan suhu bilik yg melampau itu..jam menunjukkan angka 1.15am..mata tak boleh lelap..tak tahu apa punca..tp aku suspect sebab2nya adalah..1-ptg tu aku minum nescafe ais yg dah byk tahun aku tak minum(pasal ada org belanja..aku hadap aje tanpa menolak)..2-pasal temperature bilik ala2 freezer..3-setiap 1 jam aku bangun ke bilik air..4-bantal tak cukup(paling minimum 3 n keatas selalunya)...5-kerja kat tempat cari makan masih byk tak buat(ni % dia 0.5 je kut)..6-hati berbelah bagi pada satu perkara(ni rahsia kerajaan..tak leh utk tayangan umum)..7-roadtax mati keras bulan depan(yg ni boleh mendatangkan migrain)...8-keadaan bilik yang agak sunyi(walaupun ada bunyi kapal selam sekali skala kat sebelah)..dan byk lagi yg lain terlintas di pikiran..yang telah berlaku dan akan berlaku..
Jam menunjukkan 3.05am..aku ke bilik air lagi..ranjang makin sejuk..body rasa tido atas air..comforter tebal langsung tak membantu..otak aku terus berfungsi dengan baik..recall..recall..recall..ishhh...batuk terkeluar sekali sekala..terus aku bangun telan suku botol ubat batuk...
Jam menunjukkan 4am lebih...aku rasa masa tu aku dah terlelap..sebab rasa sejuk dah tak terasa...tetiba telinga aku rasa bergegar..huh suspen kan..gegaran alarm hp aku suruh bangun dah kol 6 dah...hehe...ok la tu dapat tido 2 jam dari tak de langsung...
Jam 7 pagi aku sarung kasut berlari aku...aku keluar dr bilik..emm suasana sungguh sunyi dan nyaman..

Tak ada umat langsung dijalanraya...kereta pun kurang..waktu yg baik utk berlari..

Aku mulakan langkah dengan perlahan dan terus berlari ibarat aku ini dikejar oleh vampire Edward Cullen ekh pembetulan..kalau mamat tu kejar aku..aku berlari anak je,silap2 tak lari pun duk diam je tunggu dia buat apa yang patut...tp pagi ni aku berlari sebijik macam Usain Bolt(tak kenal sudah..buta sport news la tuh) mengelilingi bangunan dlm gambo atas tu...15 round rasa macam kepala lutut dah nak jatuh ketumit...so kena berenti la..buat la apa yang patut...



Selesai urusan pagi ni seperti acara makan pagi yg melampau dan menghantar teman sekatil ke agenda beliau..aku balik kebilik untuk lelapkan mata yg dah macam beruang panda ni...sekali lagi aku gagal laksanakan..so terpaksa la aku pikirkan sesuatu...yes..ke bandar PD..


To be continue...

1 comment:

Syima Syaz said...

sue... ya allah lame nye tak dengar cerita...

boleh tak kau email alamat kau kat syimasyaz83@yahoo.com

sebab nanti takut kau tak bukak lagi blog.susah lah plak nak mintak add...hehehe