Friday, May 27, 2011

KISAH KELUAR KAWASAN 1

Hari ni aku pegi tenangkan fikiran di luar kawasan..seperti biasa aku bersama teman bioskop@tongkop aku...pada sebelah pagi kami bekerja bersungguh2 secara fizikalnya..tapi mental kami dah berenang di selat melaka...tghri kami melarikan diri dr opis dengan restu dari boss..maka dengan berpakaian opis aku tekan pedal minyak ke tempat yg ingin kami tujui..

Dalam perjalanan..perut kami mengeluarkan irama rock n roll..so kami singgah di pantai pengkalan balak yang indah nan permai ini utk mencari sesuap nasik..sebelum tu posing dulu...chewahh...

Tanpa berpaling kiri kanan(buat apa nak toleh bukak ada abg NUAR pun..)aku belasah sepinggan nasik berlaukan asam pedas pari+telo masinggg(abaikan benda itam lam botol tu)...eerrrkkkk...Alahamdullillah...



Kami sambung perjalanan ke destinasi...dalam 30 minit kami sampai..sepatutnya 20 min je..sebab aku tekan gitu2 je pedal minyak tu so lambat la sikit...posing kejap..pak gad dalam tu duk tinjau2..macam la tanah tu dia punya...utk bersangka baik,mungkin dia ingat umie aida ekh pelancong mana yg nak bergambar ngan tembok belakang tu...


Sampai aje..terus rasa nak bersiram...walaupun hari mendung kat luar tp badan rasa macam "abgla" pulok..dah sampai tempat tenang pikiran mana boleh pakai baju opis..choii...sebelum tu kena tinjau2 n check kawasan n bilik dari segi keselamatan dulu...selamat dr orang dan hantu..resultnya...boleh la tahan tempat ni..pakgad depan bilik..jangan pulak "harapkan pakgad..pakgad makan padi"...bilik pun cantik n luas...boleh kami guling2 kat lantai..cuma katil agak kecik utk kami berdua yg bersaiz GJH ni...tapi muat la...


Not bad...ada poti bosi(dah masuk suku kena cakap pesen suku)..bagus ni boleh simpan intan berlian..cek2..wang mas..pound sterling yg kami bawak ni..siap reka pasword "SENGKEK"...


So aku simpan harta aku baik2...tu je yang muat...

Sebelum aku perabihkan air kat resort ni(mandi ala gajah chiang mai) seperti biasa bergambar ala W***E...tapi tak muncung mulut ler...keji nampaknya..kena senyum manis supaya nampak necerel biuti (segan nak eja betul2..gasak korang la)


Adengan ni patutnya finas kena tapis..tp blog ni uncut punya..aksi biasa tuan punya blog tatkala pegi keluar daerah...apatah lagi bilik ni sejuk tahap puncak everest...tp itu hanya seketika..kami keluar bilik untuk sedut udara pantai sambil melihat matahari terbenam..

Aksi wajib...


Bila duk kat batu ni rasa macam puteri mayang sari pulak..tgh tunggu putera nuar bukit segantang (sila muntah lam bilik air ye)...
bersama dayang....

air makin surut seperti yg berlaku dalam beg duit aku (sebijik ngko!)...

menyaksikan matahari terbenam sambil wajah ditiup hangin...



nak balik dah takut jugak antu air kuar...

untuk santapan malam..kami jamah nasi kukus seketul bersama ayam panggang seketul dua..kami tak makan byk2 pasal perut kami yang "ramping" ni harus dijaga dengan baik..

Dinner kami di pekan koboi ni..penuh orang..lebih kurang 800 lebih pelanggan(total tu aku campur skali yg akan datang makan situ esok2)...pekerjanya ambik oder naik kuda...jangan tak caya..nak panggil waiter kena panggil macam ni..."yeeehaaaaaa!!!!!!" berdesup koboi datang ngan pistol kat pinggang..."nak oder yer..nak make gappo?'...sekali koboi kelantanese la...kalau korang datang PD singgah le kedai ni...makanan dia boleh tahan..kalau kakak koboi yg panggang ayam kat depan tu tau aku pomot kedai dia kat alam maya..mahu dia ciom pipi aku kiri kanan 18 kali..blanje aku makan chicken wing 20 pcs..

To be continue...nak tido..

No comments: