Wednesday, May 14, 2014

MENU : CHEESE ROLL MELELEH

Assalamualaikum. .

Hari ni negeri Hang Tuah ni kejap panas kejap mendung..hujan x pulak nk turun..korang semua dah dinner? Kalau yg tgh proses menselim bodi..mlm2 gini elok mkn yg light2 aje..aku? X kose..ikut mood aje..tgk keadaan la..mkn pun pagi td aje..harus la mlm dah kebulur..hikkss

Kebetulan ada tetamu nk datang..penat pikir nk masak apa..hurmm..diaorg sure x nak mkn nasik..aku pun malas nk main masak2 nasik ni..balik kerja td sempat rayau2 kat econsave..jeling sana jeling sini..jeling mat saleh pilot MFA..jeling org ramai..tetiba..ting!!! 

Apa lah aku susah2 pikir..buat mende yg mudah2 sudah la..org tua suka budak2 pun suka..hihihi..aku hanya perlukan cheese saja..lain2 bahan masih ada stok kat umh..simple!!wpun senang celah gigi pembuatannya tp aku nk share jugak resipinya..hohohoho..

CHEESE ROLL MELELEH


BAHAN-BAHAN :

6 keping Roti gardenia..apa jenis pun boleh
6 keping cheese..apa2 jenis pun boleh
6 btg Frankfurters..apa2 jenis pun boleh..rebus
2 biji telur
Serbuk roti
Minyak

CARA MEMBUAT :

1. Gelekkan roti sehingga nipis - guna penggelek

2. Lapiskan dengan sekeping cheese

3. Letakkan frankfurter dan gulung

4. Celupkan gulungan ke dlm telur kemudian serbuk roti

5. Proses celup telur dan serbuk roti ni aku buat 2 kali


6. Kemudian goreng satu persatu..pastikan myk x terlalu panas..nnt rentung pulak korang punya cheese roll..manja2 je korang golek2kan dlm minyak tu..


Sesudah goreng..boleh terus potong..baru la melimpah limpah leleh cheesenya..yg aku punya ni aku biarkan sejuk baru potong..hihihi..rangup krup krap krup krap..suka aku tgk budak suka suka cheese roll aku ni...weeeeeee...

Lebih ngam bila dimakan bersama sos cili..mkn sebatang tu dah penuh perut..

Sesiapa yg teringin nak buat..SELAMAT MENCUBA!!!

No comments: