Wednesday, August 1, 2012

THAILAND - CHIANG MAI

Salam..kepada sesiapa yang baru usai solat terawih tu jom kita pakat mamam kuih lebihan buka pose tadi hehehhe...malam ni sekitar rumah aku agak meriah bercampur memekak..budak melayu + cina + nepal berlawan2 main mercun..mencik betul aku..aku mmg tak suka main mercun,bunga api dan sewaktu dengannya..dlm hidup aku pernah main 1 jenis je..bunga api yang salut kertas merah tu..bunga api cap kucing ke rimau ke singa ke tak pernah..aku tak suka..aku berhenti main bunga api batang merah tu berpuluh tahun yang lepas selepas batang bunga api tu meletup masa aku tgh pusing2..huh nasib baik tak masuk sok kabar..

Ok jom kita sambung citer semalam..tuan empunya teksi yg dibooking tu bernama Ahmad..seorang muslim..so senang la kalau nak request pegi ke tampat makanan yang halal..(makan dulu yang igt)

So sebelum gi makan..Ahmad bawak pusing2 dulu..


Kemana arah nak tuju pun aku tak tahu..kalau dia bawak lari pun aku pasrah je..


Ok la tu kena saman..
Teringain nak naik mende merah tu..

Suasananya agak sama seperti di melaka..hehheh..dan aku masih mamai mana en.ahmad ni nak tuju..

oooo kedai makan rupanya...heheh..dah tahu dah tadi..aku jugak yang request nak mencekik..ok pegi brunch dulu la..

Huh...banyak menu ni..nak makan apa yep...

Akhirnya...balik balik nasi goreng cili padi..pegi mana2 pun ini lah menu aku..tak jelak ke kiah?

Ni mee goreng..macam megi goreng kan..rasanya boleh tahan sedap..

Ni best..tauhu masak apa ntah..pedas menyengat...

Akhirnya aku kenyang...

Aduh memekak betul kat luar sana..mcm berada kat negara iraq pulak!! woiiii boleh korang berenti main tak???aku tipon polis kang!!!- status - emosi!